Zamknij

Programy lojalnościowe sklepów

08:35, 14.09.2021 | L.K
Skomentuj

Konkurencja na rynku zmusza zarówno lokalne jak i globalne firmy do walki o klientów. Sama rywalizacja cenowa dzisiaj nie wystarczy, klient musi czuć, że dany sklep jest wdzięczny za to, że robisz w nim zakupy. Zdobywanie i utrzymywanie klientów mają zapewnić programy lojalnościowe pod postacią kart klienta. Obecnie takie karty dostępne są w aplikacjach, które dają dodatkowe funkcje. W tym artykule sprawdzimy jakie najczęściej funkcje można spotkać w aplikacjach popularnych marek sklepowych.

Programy lojalnościowe co dają?

Pomimo iż na co dzień korzystamy z pewnych sklepów to nie myślimy o programach lojalnościowych, gdyż korzyści z nich płynące wydają się nam zbyt małe, żeby poświęcić 5 minut na dołączenie do programu. Prawda jest taka, że najlepsze programy lojalnościowe są w stanie zagwarantować sporo niższe rachunki, co jest odczuwalne w skali roku. Szczególne znaczenie tego typu programy mają znaczenie wśród osób, które regularnie dokonują zakupów do swoich firm. Dlatego wiele stacji paliwowych prowadzi własne lojalki pod postacią kart paliwowych. Podejście do wynagradzania klienta za korzystanie z usług danego sklepu jest różne. W ostatnich latach ogromną popularnością cieszył się tzw. gang świeżaków, program zorganizowany przez jedną z największych sieci polegał na zbieraniu punktów, które można było wymieniać na maskotki. Presja ze strony dzieci była na tyle duża, że cała akcja stała się memem, ale co by o niej nie mówić odniosła ogromny sukces. Zbieranie punktów i wymiana na nagrody to jedna z chętniej stosowanych form programów lojalnościowych. Drugą opcją jest dostęp do specjalnych promocji, tylko dla osób posiadających kartę czy aplikację danej firmy. Trzecia opcja to rabaty za wydawane pieniądze, im więcej wydasz tym większy rabat na Ciebie czeka. Niektóre formy się łączą, a znajdziesz na rynku firmy, które oferują nawet wszystkie 3 modele utrzymania klienta. Większość obecnych programów opiera się na aplikacjach, które dają dodatkowe możliwości.

Aplikacje sklepów

Jak wejdziesz w Google Play albo App Store bez problemu znajdziesz aplikację praktycznie każdego większego sklepu. Większość z tych aplikacji zawiera podobne funkcje, które bez zaimplementowanych programów lojalnościowych raczej nie mają większego sensu. Co ciekawego mają do zaoferowania aplikacje sklepów?

Zdecydowana większość aplikacji oferuje swoim klientom możliwość korzystania z automatycznego wykrywania sklepów swojej marki w pobliżu. Wystarczy zgodzić się na pobieranie danych lokalizacyjnych przez aplikację i dostaniemy informację o pobliskich sklepach. Ta funkcjonalność jest użyteczna i pozwala odnaleźć sklep danej marki np. w mieście, którego nie znamy.

Kolejna często spotykana funkcja to możliwość tworzenia list zakupów. Nie jest to zbyt potrzebne, gdyż taką listę można zrobić w notatniku, ale są bardziej skomplikowane listy zakupów. Pozwalają one współdzielić daną listę i odhaczać już zakupione produkty.

Spora część sklepów oferuje również okresowe gazetki promocyjne. Tego typu gazetki przygotowane są przez lokalne sklepy a nie odgórnie, więc jeden sklep może mieć promocję na mąkę a inny na cukier, pomimo że to sklepy tej samej marki. W aplikacjach znajdziesz gazetki promocyjne, dzięki którym nie przegapisz żadnej promocji.

Do tego dochodzą pomniejsze właściwości, które nie mają większego wpływu na odbiór samej aplikacji. Obecnie na rynku jest kilka programów lojalnościowych, które warto sprawdzić jak Lidl plus czy karta moja biedronka. Jeżeli masz jakiś sklep, do którego często chodzisz sprawdź koniecznie czy prowadzi program lojalnościowy, możliwość zaoszczędzenia to zawsze dobra możliwość.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%