Zamknij

Nowoczesna etykieta - co to znaczy?

08:31, 25.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:31, 25.02.2020

Etykieta jest głównym źródłem informacji o produkcie. Od jej wyglądu zależy również powodzenie rynkowe danej rzeczy. Nowoczesne etykiety mają przede wszystkim zachęcać do zakupu i cieszyć oko. Ich producenci starają się, by były możliwie jak najbardziej dopasowane do wymagań estetycznych konsumentów.

Co warto wiedzieć o nowoczesnych etykietach?

Nowoczesne etykiety, takie jak np. etykiety shrink sleeve, nie służą wyłącznie do przekazywania informacji o produkcie. Specjaliści od marketingu i reklamy uważają je za narzędzie, dzięki któremu mogą „wciągnąć” potencjalnego konsumenta do świata producenta. Dzięki trendom, takim jak personalizacja i storytelling, etykieta służy do opowiedzenia pewnej historii, oferuje promocję lub zapewnia, że dany produkt zawiera więcej zdrowych składników niż ten z konkurencyjnej firmy. Głównym problemem projektantów etykiet jest właściwe wykorzystanie ich przestrzeni. Zależy im, by jednocześnie zamieścić niezbędne informacje dotyczące produktu i elementy graficzne.

Jakie są trendy w produkcji nowoczesnych etykiet?

Trend ekologiczny ? jedną z silniejszych tendencji, jakie można zaobserwować wśród producentów etykiet, jest obecność trendu ekologicznego. Stylistyki tej używają firmy m.in. z branży kosmetycznej i spożywczej. W naklejkach tego typu dominują kolory takie jak zieleń i biel. Modne są również inne barwy związane z naturą. Nie mniej ważny jest rodzaj papieru. Dużą popularnością cieszy się papier strukturalny. Jeżeli chodzi o wzory graficzne, to wśród nich często zauważymy np. motywy roślinne. Ekologia jest gorącym tematem. Z roku na rok powstają kolejne rozwiązania, których celem jest ochrona planety, więc i projektanci nie pozostają na to obojętni.

  • Trend prozdrowotny ? design takich etykiet jest zazwyczaj minimalistyczny. Nie zobaczymy tu feerii kolorów, a proste kompozycje, w których dominuje np. biel i zieleń. Producentom stosującym takie rozwiązania zależy głównie na tym, by konsument od razu zwrócił uwagę na wartości odżywcze niż sam design produktu. W etykietach tego typu można zauważyć np. motywy etniczne i regionalne.
  • Trend luksusowy ? etykiety tego typu zawierają wiele uszlachetnień, takich jak metaliczny połysk, uwypuklenia, ciekawą fakturę itp. Dzięki temu etykieta może być jednocześnie funkcjonalna, jak i atrakcyjna wizualnie. Ich projekty graficzne są często bardziej zaawansowane niż projekty etykiet z pozostałych kategorii. W parze z atrakcyjnym designem idzie błyskotliwe nazewnictwo.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%