Remonty to nieodzowny element dbania o dom czy mieszkanie. Budynki oraz ich wnętrza ulegają przecież eksploatacji. Konieczne jest przeprowadzenie remontu co jakiś czas. Pojawia się wówczas problem: jak pozbyć się gruzu i odpadów budowlanych? Wyjaśniamy zatem, co zrobić z odpadami po remoncie w Gdańsku.
Na stronie redskip.pl znajdziesz korzystną ofertę, dotyczącą właśnie wywozu gruzu i odpadów budowlanych. Należy bowiem pamiętać, że kwestie te regulują przepisy polskiego prawa. Gruzu i odpadów po remoncie mieszkania nie wolno wyrzucać do pojemników na śmieci komunalne. Takie śmieci to najczęściej: gruz, resztki płyt kg, folie, małe ilości styropianu czy waty szklanej, elementy metalowe, pojemniki i inne elementy z plastiku, papier, karton. Trzeba się ich pozbyć zgodnie z obowiązującym prawem. W innym wypadku narażamy się na nieprzyjemności; w tym kary finansowe.
Nie można pozostawiać odpadów i gruzu w zwykłych śmietnikach, ponieważ opłata za śmieci nie obejmuje wywozu i utylizacji tego rodzaju śmieci. Gruz powinien być umieszczony w specjalnych kontenerach, a następnie odpowiednio przetransportowany i zutylizowany. Wspomniana firma Redskip oferuje profesjonalne usługi, takie jak wywóz gruzu w Gdańsku. Koniecznie zapisz sobie dane kontaktowe, jeżeli planujesz remont domu lub mieszkania. Gruz może zostać odebrany również z okolic Gdańska (Pruszcz Gdański, Kolbudy, Jankowo Gdańskie, Banino, Straszyn, Kowale, Otomino, Przejazdowo, Leźno, Pępowo).
Na początek warto się skontaktować z firmą, która zajmuje się profesjonalnym wywozem gruzu. Dzięki temu ustalisz, jakiego kontenera potrzebujesz. Firma wypożycza taki kontener na czas remontu, abyś mógł bezpiecznie usuwać odpady budowlane ze swojego mieszkania. Do wyboru są kontenery na gruz w różnych rozmiarach.
Kiedy zapełnisz kontener odpadami poremontowymi, firma odbierze od ciebie kontener. Gruz i odpady remontowo-budowlane muszą być odpowiednio transportowane. Do tego celu używa się specjalistycznych pojazdów, a obsługujący kontener na gruz pracownicy postępują zgodnie z procedurami. Dzięki temu wszystko odbywa się bezpiecznie i zgodnie z prawem.
Kolejny krok to przewiezienie odpadów do miejsca przechowywania i utylizacji. Te surowce, które nadają się do recyklingu, zostają wykorzystane ponownie. Dzięki temu wywóz gruzu jest ekologiczny. Te elementy, których nie da się poddać recyklingowi, zostają zutylizowane w odpowiednich warunkach. Nie musisz się tym martwić. Wszystkie te kwestie leżą po stronie firmy, która zajmuje się wywozem gruzu.
Ile kosztuje wywóz śmieci i gruzu po remoncie? Ostateczna cena uzależniona jest od kilku czynników. Na cenę składa się przede wszystkim koszt transportu kontenera (do i od klienta). Kolejny czynnik to utylizacja i koszt gospodarowania odpadami. Wspomnieliśmy o tym, że część odpadów może zostać poddana recyklingowi. Trzeba jednak pamiętać, że to pociąga za sobą dodatkowe koszty, ponieważ wymaga posegregowania odpadów.
Kontener na odpady budowlane
Cena utylizacji gruzu jest dość przystępna, a zatem warto powierzyć tę kwestię profesjonalnej firmie. Warto skontaktować się z firmą, aby otrzymać wycenę i zdecydować o wypożyczeniu kontenera. Nieco droższy jest wywóz odpadów po remoncie, a najwięcej kosztuje wywóz i utylizacja papy. Jeżeli jednak pozbywasz się takich materiałów po remoncie, to nie masz wyjścia – koniecznie musisz pozbyć się ich zgodnie z obowiązującym prawem.