Zamknij

Aplikacje, które powinien znać każdy restaurator

09:25, 13.07.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:26, 13.07.2021

Prowadzenie lokalu gastronomicznego wiąże się z wieloma obowiązkami i zadaniami. Marketing i reklama restauracji, to jeden z filarów, jednak wciąż ważne jest odpowiednie zarządzanie zadaniami, personelem, czy dbanie o jakość żywności, dostawy i customer service. Są to zadania czasochłonne, pochłaniające mnóstwo energii. Warto wobec tego rozejrzeć się za różnymi sposobami, które ułatwią życie rejestratorowi, zwiększą efektywność pracy czy nawet obniżą koszty. Do dyspozycji jest mnóstwo przydatnych aplikacji dla gastronomii, dlatego czas się nimi zainteresować i przetestować je.

Na szczególną uwagę zasługują aplikacje lojalnościowe. Obsługujące zamówienia, do zarządzania zasobami, ułatwiające organizację zadań, służące do rezerwowania i kolejkowania stolików, do zamawiania jedzenia itd. Możliwości jest naprawdę wiele, a szereg aplikacji dostępnych jest całkowicie za darmo.

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jakie-aplikacje-warto-znac-prowadzac-lokal-gastronomiczny/

Przydatne aplikacje dla gastronomii

Każdy lubi być doceniany, dlatego w przypadku lokalu gastronomicznego świetnie sprawdzą się aplikacje lojalnościowe. Znaczenie ma nie tylko zdobywanie nowych klientów, ale też utrzymanie przy sobie stałych. Konkurencja na rynku jest ogromna, łatwo wobec tego o stratę klienta, jeśli inna oferta okaże się dla niego korzystniejsza. Budowanie lojalności to klucz do sukcesu, warto wobec tego wypróbować skuteczne sposoby na zwiększenie zainteresowania swoim lokalem. Nie wystarczy serwować wysokiej jakości dań, zapewniać profesjonalną obsługę i zadbać o atrakcyjny wygląd restauracji. Trzeba dać klientom coś wyjątkowego, przeznaczonego tylko dla nich. Idealnie nadają się aplikacje lojalnościowe z rabatami i ofertami specjalnymi. Zbieranie punktów i wymienianie ich na nagrody sprawdza się rewelacyjnie. Godną polecenia aplikacją będzie Kekemeke, która pozwala na gromadzenie punktów lojalnościowych. Podobnie działają: LoyalApp, LoyaltyPlant, Payback, Everytap, Freebee, Profitta, Beni pass, Loyaltyclub.pl czy Gastro Ninja.

Jakie aplikacje można polecić restauratorom?

Każdemu restauratorowi można śmiało polecić rozmaite aplikacje przeznaczone do obsługiwania zamówień POS, ułatwiające zarządzanie zasobami lokalu gastronomicznego. Przykładem będzie Ristorio, dzięki któremu można skrócić czas oczekiwania na zamówienie, co przełoży się na zadowolenie klientów. Realizację zamówień przyspieszy też aplikacja Partender, niezwykle prosta w obsłudze, podobnie zresztą jak poprzednia. Lista aplikacji pomagających zwiększyć efektywność personelu, kontrolowania zasobów i monitorowania stanów magazynowych jest bardzo długa: TouchBistro, Orderly, BlueCart. Warto z nich korzystać, aby zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Dużym problemem w przypadku lokali gastronomicznych jest marnowanie jedzenia, ale można temu zaradzić. Pomoże w tym wdrożenie foodsharingu. Do wyboru jest wiele aplikacji, które przyczynią się do zmniejszenia ilości wyrzucanej żywności. Nie trzeba oczywiście oddać jej za darmo. Chodzi o to, aby nie być całkowicie stratnym, ale proekologicznym.

Przykładem będzie aplikacja Too good to go, z której chętnie korzystają osoby dbające o środowisko naturalne i niedysponujące zbyt dużymi zasobami finansowymi. Firma organizująca tak zwane paczki żywności w atrakcyjnej cenie z pewnością będzie dobrze postrzegana. Jest to sposób na budowanie pozytywnego wizerunku i pozyskanie nowych, stałych klientów. W walce z marnotrawstwem pomoże też aplikacja Foodsi, dzięki której można też promować swoją markę. Przy użyciu aplikacji OLIO także można zmniejszyć straty związane z wyrzucaniem niewykorzystanego jedzenia. Jest to opłacalne dla obu stron – restauratorów i klientów.

Aplikacje ułatwiające prowadzenie lokalu gastronomicznego

W lokalu gastronomicznym zawsze jest wiele do zrobienia, dlatego sięgnijmy po aplikacje ułatwiające organizowanie zadań, różne task managery. Godna polecenia będzie aplikacja Wunderlist, dzięki której można tworzyć listy i nadzorować ich realizację. Chronią one przed zapomnieniem o różnych rzeczach do wykonania, przypomina o zbliżających się terminach. Do sporządzania notatek i tworzenia listy zadań świetnie nadaje się też aplikacja EverNote. Każdy pracownik będzie wiedzieć dokładnie, co ma zrobić, a manager z łatwością sprawdzi, czy powierzone zadania zostały rzeczywiście wykonane. Łatwiej będzie też wyszukać różne informacje, co przełoży się na oszczędność czasu. Bardzo ważne jest też to, aby ułatwić klientom zamawianie jedzenia na wynos, bo usługa ta cieszy się ogromną popularnością. Na szczęście są świetne aplikacje dla obiektów gastronomicznych: HelpEat, Pyszne.pl, Uber Eats, Menu2go.

Nie brakuje również przydatnych aplikacji, które ułatwiają dokonywanie rezerwacji i kolejkowanie stolików. Przykładem będzie wirtualna kolejka do stolika, czyli aplikacja NoWait, co z pewnością spodoba się klientom. Nie będzie trzeba stać fizycznie w kolejce, bo o zwolnieniu się stolika gość zostanie automatycznie poinformowany bezpośrednio na swój telefon. Godna polecenia będzie aplikacja do rezerwacji stolika Finebite, która umożliwia też wystawianie opinii. Na uwagę zasługuje również aplikacja Mojstolik.pl, Get Table, GastroBooking.pl i QUANDOO. Do wystawiania opinii o restauracji świetnie nadają się Google Moja Firma i Zomato. Warto też skorzystać z aplikacji monitorujących wzmianki o lokalu gastronomicznych takich jak: ReviewTrackers, Google Alerts czy Brand24.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%