Zamknij

Czym jest event marketing i jak go wykorzystać?

+ 13:25, 05.07.2022
Skomentuj

Dzięki działaniom z zakresu event marketingu możemy budować rozpoznawalność marki, pozytywny wizerunek firmy i skuteczną komunikację z klientami. Co jeszcze możemy osiągnąć za pomocą event marketingu i jak go wykorzystać dla rozwoju firmy?

Czym jest event marketing?

Event marketing nazywany również marketingiem wydarzeniowym to strategia obejmująca udział firmy w konkretnych imprezach oraz planowanie i organizację własnych wydarzeń, zgodnych z misją, ideą i całościową polityką marketingową przedsiębiorstwa. Podstawowe założenie event marketingu mówi o tym, że udział czy organizacja imprez nie może być celem samym w sobie, ale ma wynikać ze świadomej kampanii, spójnej z wartościami firmy. Tylko taka postawa pozwala na skuteczną komunikację z klientami, pracownikami czy partnerami biznesowymi oraz wspiera kreowanie pozytywnych skojarzeń z marką.

Jakie korzyści płyną z event marketingu?

Event marketing to bardzo skuteczny sposób budowania pozytywnego wizerunku marki oraz jej rozpoznawalności. Działania z jego zakresu pomagają kształtować preferencje konsumentów i budować z nimi długofalowe relacje, wywołują wzrost zainteresowania produktem w mediach, a w ostatecznym rozrachunku wpływają na wzrost sprzedaży produktów firmy.

Jak wykorzystać event marketing w swojej firmie?

Omówmy tę kwestię na przykładzie konkretnego eventu, który chcemy zorganizować. Jak się do tego zabrać? Oto podstawowe elementy, które powinniśmy wziąć pod uwagę:

– Określenie celu eventu – Jak wspomnieliśmy, cel wydarzenia powinien wynikać ze strategii marketingowej firmy, być spójny z jej misją oraz wartościami. Planując imprezę, zastanówmy się również, w jaki sposób przybliży nas ona do konsumentów, co im przekaże, jakie idee będzie propagowała?

– Planowanie doświadczeń klienta – Czy czyjeś wrażenia można zaplanować? W przypadku event marketingu można, a nawet trzeba. W tej dziedzinie chodzi właśnie o to, aby wykreować u konsumentów konkretne doświadczenia i skojarzenia, które wpłyną na jego postrzeganie marki bądź produktu. Dlatego organizując event, należy zaplanować wszystkie jego elementy – od oprawy wizualnej, po udział klienta w imprezie.

– Stworzenie opowieści – To aspekt event marketingu, który po raz kolejny podkreśla wagę spójności wydarzenia z misją firmy. Jeśli np. chcesz, aby Twoja marka czy produkt kojarzyła się np. z duchem less waste czy zdrowym trybem życia, wszystkie imprezy, które organizujesz, powinny nawiązywać do tych wartości.

– Dbanie o social media – W mediach społecznościowych muszą pojawiać się nie tylko informacje na temat marki czy produktu, ale również wydarzeń z nią związanych. Oczywiście ma to na celu nie tylko przekazywanie konkretnych informacji, ale zrobienie pozytywnego szumu wokół imprezy.

– Angażowanie uczestników – Event musi być spójny z odgórnym przekazem firmy, ale nie może być oderwany od potrzeb i opinii konsumentów oraz uczestników. Co więcej, skłanianie ich do zaangażowania przynosi bardzo dobre wyniki. Pytaj ludzi nie tylko o ich opinie po evencie, ale również o to, w jakich wydarzeniach chcieliby uczestniczyć, jakie wartości powinny one wnosić do ich życia.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu tygodnik.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%