Zamknij

Czym jest event marketing i jak go wykorzystać?

13:25, 05.07.2022
Skomentuj

Dzięki działaniom z zakresu event marketingu możemy budować rozpoznawalność marki, pozytywny wizerunek firmy i skuteczną komunikację z klientami. Co jeszcze możemy osiągnąć za pomocą event marketingu i jak go wykorzystać dla rozwoju firmy?

Czym jest event marketing?

Event marketing nazywany również marketingiem wydarzeniowym to strategia obejmująca udział firmy w konkretnych imprezach oraz planowanie i organizację własnych wydarzeń, zgodnych z misją, ideą i całościową polityką marketingową przedsiębiorstwa. Podstawowe założenie event marketingu mówi o tym, że udział czy organizacja imprez nie może być celem samym w sobie, ale ma wynikać ze świadomej kampanii, spójnej z wartościami firmy. Tylko taka postawa pozwala na skuteczną komunikację z klientami, pracownikami czy partnerami biznesowymi oraz wspiera kreowanie pozytywnych skojarzeń z marką.

Jakie korzyści płyną z event marketingu?

Event marketing to bardzo skuteczny sposób budowania pozytywnego wizerunku marki oraz jej rozpoznawalności. Działania z jego zakresu pomagają kształtować preferencje konsumentów i budować z nimi długofalowe relacje, wywołują wzrost zainteresowania produktem w mediach, a w ostatecznym rozrachunku wpływają na wzrost sprzedaży produktów firmy.

Jak wykorzystać event marketing w swojej firmie?

Omówmy tę kwestię na przykładzie konkretnego eventu, który chcemy zorganizować. Jak się do tego zabrać? Oto podstawowe elementy, które powinniśmy wziąć pod uwagę:

– Określenie celu eventu – Jak wspomnieliśmy, cel wydarzenia powinien wynikać ze strategii marketingowej firmy, być spójny z jej misją oraz wartościami. Planując imprezę, zastanówmy się również, w jaki sposób przybliży nas ona do konsumentów, co im przekaże, jakie idee będzie propagowała?

– Planowanie doświadczeń klienta – Czy czyjeś wrażenia można zaplanować? W przypadku event marketingu można, a nawet trzeba. W tej dziedzinie chodzi właśnie o to, aby wykreować u konsumentów konkretne doświadczenia i skojarzenia, które wpłyną na jego postrzeganie marki bądź produktu. Dlatego organizując event, należy zaplanować wszystkie jego elementy – od oprawy wizualnej, po udział klienta w imprezie.

– Stworzenie opowieści – To aspekt event marketingu, który po raz kolejny podkreśla wagę spójności wydarzenia z misją firmy. Jeśli np. chcesz, aby Twoja marka czy produkt kojarzyła się np. z duchem less waste czy zdrowym trybem życia, wszystkie imprezy, które organizujesz, powinny nawiązywać do tych wartości.

– Dbanie o social media – W mediach społecznościowych muszą pojawiać się nie tylko informacje na temat marki czy produktu, ale również wydarzeń z nią związanych. Oczywiście ma to na celu nie tylko przekazywanie konkretnych informacji, ale zrobienie pozytywnego szumu wokół imprezy.

– Angażowanie uczestników – Event musi być spójny z odgórnym przekazem firmy, ale nie może być oderwany od potrzeb i opinii konsumentów oraz uczestników. Co więcej, skłanianie ich do zaangażowania przynosi bardzo dobre wyniki. Pytaj ludzi nie tylko o ich opinie po evencie, ale również o to, w jakich wydarzeniach chcieliby uczestniczyć, jakie wartości powinny one wnosić do ich życia.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%