Zamknij

Tucholska przychodnia. Rejestracja nie tylko przez telefon

11:42, 30.11.2020 L.Z Aktualizacja: 11:47, 30.11.2020
Skomentuj

Takich przypadków jest dużo i najprawdopodobniej moglibyśmy je mnożyć i mnożyć. A złotego środka na rozwiązanie problemu jak nie widać, tak nie widać. Prezes spółki lekarzy Miejskiego Centrum Lekarskiego w Tucholi Artur Nagórka podpowiada, jak w inny sposób niż telefoniczny można zarejestrować się do lekarza lub jak uzyskać poradę, czy też "zamówić" przedłużenie recepty na przyjmowane leki. 

- W okresie narastających zachorowań i jednocześnie epidemii pacjenci oczekują od nas szybkiej reakcji i szybkiej pomocy. Rozumiem to. Zarówno personel, jak i lekarze starają się jak mogą. W tej chwili pracujemy w pełnym składzie, ale były momenty, kiedy nasze szeregi nieco osłabły z uwagi na konieczność odbycia kwarantanny - opowiada Artur Nagórka. - W październiku ubiegłego roku udzieliliśmy łącznie 7300 porad. Analogicznie, w październiku bieżącego roku odnotowaliśmy 8200 porad. I nie można mówić, że teleporada nie spełnia swojej roli. Oczywiście to nie to samo, co osobiste spotkanie z pacjentem, ale przez telefon także wiele spraw można załatwić. Poświęcamy pacjentowi tyle czasu, ile potrzebuje. Dziennie realizujemy od 400 do 470 porad. Najwięcej dotyczy pierwszych dni tygodnia. Przy okazji chciałbym przekazać ważną rzecz dotyczącą zwolnień. Możemy wystawiać je na trzy dni wstecz. Dlatego, jeśli ktoś zachorował i potrzebuje zwolnienia lekarskiego, nie musi się denerwować, że np. w poniedziałek nie udało mu się w tej sprawie dodzwonić do przychodni. Prezes MCL-u opowiada też o rejestracji do lekarza i problemie, który wielokrotnie jest zgłaszany przez pacjentów.

- Niestety, zasada telefonicznej rejestracji jeszcze długi czas będzie funkcjonowała. Może latem coś się zmieni - wyraża nadzieję Nagórka. - Oprócz telefonu, który jest podstawowym narzędziem,  uruchomiliśmy także inne kanały rejestracji. Chciałbym, by nasi pacjenci się z nimi zapoznali i z nich jak najczęściej korzystali.  

Telefon, konto pacjenta, skrzynka, mail, rejestracja internetowa

Artur Nagórka przyznaje, że telefoniczna rejestracja wybierana jest najczęściej, bo zwyczajnie - jest najprostsza, szczególnie dla starszych osób. Przekonuje nas, że fakt, iż pacjenci przez długi czas nie mogą się dodzwonić do przychodni, w żaden sposób nie wynika z niechęci rejestratorek do odebrania telefonu. Uruchomione stanowiska w recepcji cały czas działają. Ich liczba w ostatnim czasie została nawet zwiększona o dwa kolejne miejsca. 

- Nie da się odebrać telefonu i załatwić sprawy w minutę - mówi prezes. - Rejestratorka przeprowadza wywiad, który pozwoli ustalić, czy w danej sprawie wystarczy teleporada, czy potrzebna jest osobista wizyta u lekarza, czy sprawa jest pilna, czy też lekarz może oddzwonić nieco później. Na to wszystko trzeba poświęcić kilka, a nawet kilkanaście minut, a w tym samym czasie zapewne dodzwonić się chce  dziesięć, dwadzieścia kolejnych osób. Najdłużej trwa rozmowa, w której pacjent dyktuje kolejne nazwy leków, jakie mają być przepisane na recepcie. Dlatego w takich przypadkach, aby odciążyć telefon, chciałbym zaproponować inny kontakt z przychodnią - dodaje Artur Nagórka.

Jedną z propozycji jest wskazywane kilkukrotnie przez lekarzy Miejskiego Centrum Lekarskiego w Tucholi Internetowe Konto Pacjenta. Dzięki niemu pacjent ma wgląd do swojej historii medycznej. Może też korzystać z funkcji e-recepty, e-skierowania, otrzymywać wyniki badań, wypisy ze szpitala, załatwić wiele innych spraw. 

- W razie potrzeby nasz personel pomoże w założeniu takiego konta - mówi Nagórka. - Z powodzeniem można to załatwić u pań w rejestracji.

Kolejnym kanałem do kontaktu z MCL-em, jak podpowiada prezes, jest umieszczona w dostępnym miejscu skrzynka podawcza. Do niej pacjenci mogą wrzucić propozycje powtórek leków. Wszystkie informacje są ze skrzynki systematycznie wybierane i realizowane. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wraz z nazwami leków należy podać informacje kontaktowe. 

Z przychodnią można kontaktować się również mailowo. Na stronie MCL oprócz numerów telefonów do rejestracji podane są również adresy mailowe. Kierowane za ich pośrednictwem informacje, jak wynika z odpowiedzi prezesa spółki lekarzy, są na bieżąco weryfikowane. 

Rejestracja przez internet - krok po kroku

Jest jeszcze jedna propozycja pozatelefonicznego kontaktu pacjenta z przychodnią.

- To coś, co właśnie wprowadziliśmy. Rejestracja internetowa - mówi Nagórka. - Nasi pacjenci mogą przyjść do MCL-u i pobrać odpowiedni login oraz hasło dostępu. Mając takie dane, będą mogli rejestrować się przez internet. 

Artur Nagórka dodaje, że pacjent korzystający z rejestracji online musi być zdeklarowanym pacjentem przychodni. Powinien też zapoznać się z opracowanym regulaminem.

- Po otrzymaniu danych, loginu i hasła dostępu należy, wykorzystując stronę www.mcl.tuchola.net, zalogować się, wybierając w zakładce "Rejestracja" – link do rejestracji. Po wybraniu logowania nastąpi przekierowanie na stronę, gdzie można dokonać rejestracji. Trzeba wybrać w kolejności: umów wizytę, zaznaczyć datę, wybrać poradnię i miejsce udzielania świadczeń, wyszukać lekarza, wybrać termin, podając powód wizyty i zarezerwować termin. Zielone okienka oznaczają wolne terminy. Ich brak oznacza, że wszystkie wizyty u danego lekarza zostały zarezerwowane przez innych pacjentów. Podczas procesu rejestracji prosimy obowiązkowo podać powód wizyty i telefon do kontaktu (okienko – dodatkowe informacje). Rejestracje bez tych elementów będą anulowane. Jeżeli z jakichkolwiek powodów nie będą Państwo mogli skorzystać z wizyty, bezwzględnie prosimy o jej odwołanie. MCL także zastrzega sobie prawo do odwoływania dokonanych rejestracji bez podania przyczyny. Najczęściej może to wynikać z nieprzewidzianej nieobecności lekarza w danym dniu. O tym fakcie pacjent zostanie powiadomiony mailem.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%