Zamknij

Reklama PPC w Google Ads - za i przeciw. Jakie są zalety i wady PPC?

12:20, 09.09.2021 | materiały partnera

PPC, czyli Pay Per Click, to forma rozliczania reklam internetowych. Wybierając ten model, jako reklamodawca będziesz płacić nie za samo emitowanie reklamy w sieci czy wyświetlanie jej przez użytkownika, ale za rzeczywistą interakcję z odbiorcą. Inaczej rzecz ujmując – dopiero gdy użytkownik zareaguje na dany komunikat i kliknie reklamę, Ty dostaniesz pieniądze. Brzmi sprawiedliwie? I takie właśnie jest, choć zdarzają się sytuacje, kiedy model PPC nie jest najkorzystniejszy. Sprawdź, jakie są zalety modelu PPC, a kiedy lepiej 2 razy przemyśleć jego wdrożenie.

Reklama PPC w Google Ads – dlaczego warto?

Reklamy PPC można emitować np. w mediach społecznościowych (Facebook czy LinkedIn) oraz na innych platformach. Jednak to Google Ads (kiedyś Google AdWords) cieszy się w tym zakresie największą popularnością i skutecznością.

Oto największe zalety kampanii PPC W Google Ads:

W trakcie trwania kampanii możesz modyfikować jej ustawienia. Nie musisz decydować z góry na konkretne parametry. Daje to dużą swobodę i możliwość modyfikowania strategii Google Ads po przeprowadzeniu pierwszych analiz skuteczności.

Kampania PPC daje możliwość kontrolowania budżetu – nim dobiegnie końca, będziesz mieć możliwość wprowadzić zmiany w stawkach (a także całym budżecie, słowach kluczowych czy całych reklamach).

Możesz precyzyjnie określać grupy docelowe i kierować reklamy do osób, które potencjalnie będą najbardziej zainteresowane Twoją ofertą. Dzięki temu skuteczność reklamy jest wyższa, a efekty prowadzonych działań korzystniejsze.

Reklamy PPC są efektywne i przynoszą wymierne korzyści wizerunkowe oraz finansowe. Muszą być jednak dobrze zaplanowane i przeprowadzone, a w trakcie ich trwania na bieżąco analizowane.

Dzięki PPC możesz kontrolować efektywność działań i budżet. Ważne jest jednak to, by odpowiednio zaplanować i wdrożyć strategie Google Ads, wyznaczyć cele kampanii oraz dopasować zasięg kampanii do potrzeb i możliwości.

Ile kosztuje reklama PPC w Google Ads?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Wiele zależy np. od czynników, takich jak:

słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest witryna,

konkurencyjność danej branży,

jakość strony www, do której kierują reklamy.

Koszty jednego kliknięcia reklamy mogą wahać się w przedziale od kilkudziesięciu groszy do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset złotych. Żeby nie przepalać niepotrzebnie budżetu, nie stracić pieniędzy i jednocześnie by kampania nie okazała się fiaskiem, należy skrupulatnie opracować strategię Google Ads. Jak to zrobić? Możesz spróbować swoich sił, ucząc się poniekąd na żywym organizmie (i tak samo żywym budżecie) albo zdecydować się na współpracę z agencją marketingową, najlepiej taką, która ma w ofercie kampanie marketingowe 360.

Warto widzieć! Dlaczego akurat marketing 360 przy kampaniach PPC? Ponieważ jest to efektywny sposób promocji marki w sieci (i nie tylko), który polega na holistycznym opracowaniu strategii marketingowej. W marketingi 360 najważniejsze są czynniki, takie jak:

  • analiza celów firmy,
  • określenie i poznanie grupy docelowej,
  • dopasowanie kampanii do potrzeb i zainteresować grupy docelowej,
  • dobranie najskuteczniejszych kanałów komunikacji i narzędzi marketingowych,
  • stałe monitorowanie efektywności działań.

PPC w Google Ads – kiedy lepiej zastanowić się 2 razy?

Model PPC jest skuteczny, elastyczny pozwala zaoszczędzić pieniądze, ale, jak każde narzędzie marketingowe, nie jest idealny i uniwersalny. Istnieją sytuację, kiedy PPC w Google AdWords może się nie sprawdzić. Kiedy lepiej rozważyć inną strategię?

Gdy chcesz prowadzić marketing samodzielnie, a nie możesz poświęcić dużo czasu na przygotowanie i monitorowanie strategii w Google Ads.

Kampanie PPC, aby były skuteczne, wymagają dobrego przygotowania, wdrożenia, a potem regularnych, systematycznych kontroli. Przebieg kampanii należy systematycznie kontrolować oraz tu i teraz reagować na wyniki analiz. W innym wypadku może okazać się, że kampania przestaje być efektywna, a Ty tracisz pieniądze.

Kampanie PPC są skuteczne i przynoszą korzyści, ale ich prowadzenie wymaga czasu. Co prawda interfejs Google Ads, a także zarządzanie PPC jest raczej intuicyjne, to w natłoku codziennych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy, kampania może okazać się zbyt czasochłonna.

Jeśli więc nie masz dużo czasu (i cierpliwości?) na prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem modelu PPC, zdecyduj się na inne rozwiązanie lub nawiąż współpracę z agencją marketingową.

Gdy konkurujesz z firmami, których budżet na reklamę jest znacznie większy niż Twój.

Oczywiście nie oznacza to, że musisz zaprzestać jakichkolwiek działań marketingowych. Warto jednak zastanowić się, czy model PPC będzie dla Ciebie odpowiedni. Dlaczego? Ponieważ sukces kampanii zależy nie tylko od Twojego budżetu, ale też od środków, jakimi dysponuje konkurencja. Model PPC opiera się często na systemie licytacji i aukcji. Zanim więc rozpoczniesz kampanię, sprawdź, czy firmy, z którymi konkurujesz, a które mają większe możliwości finansowe, również korzystają z modelu PPC.

Gdy nie chcesz lub nie możesz działać długofalowo albo gdy nie będziesz kontrolować budżetu.

Reklamy PPC przestają się wyświetlać, gdy kończy się budżet przeznaczony na kampanię. Inaczej rzecz ujmując: płacisz – reklamy są widoczne, nie płacisz – znikają. Strategia w Google Ads musi być więc dobrze zaplanowania, a do tego powinny zostać wdrożone odpowiednie działania z zakresu SEO i SEM, by strona była pozycjonowana długofalowo.

Z czego wynikają trudności w prowadzeniu kampanii PPC? Przede wszystkim z braku czasu czy umiejętności oraz możliwości pełnego zaangażowania w prowadzone działania, a nie z faktu, że to model wadliwy sam w sobie. Dobre przygotowanie, zdobycie odpowiednich umiejętności i poświęcenie czasu na analizę działań pozwolą Ci zaplanować i przeprowadzić skuteczną kampanię. Inne rozwiązanie? Współpraca z dobą agencją marketingową.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%