Zamknij

Strona internetowa - niezbędna nawet dla najmniejszej firmy

09:25, 19.11.2020 | materiały partnera

Masz firmę? To potrzebujesz strony internetowej. I to nie jakiejkolwiek, ale dobrze zoptymalizowanej pod użytkownika i wyszukiwarki – funkcjonalnej, czytelnej, z dobrą nawigacją i ciekawej. Co więcej, sama strona też nie wystarczy, aby realizować cele marketingowe nawet w małej i średniej firmie.

Przydatna strona internetowa na dobry początek

Przez wiele lat pracy nasłuchaliśmy się różnych wypowiedzi na temat zasadności posiadania strony internetowej. Niektórzy w imię źle pojętych oszczędności uważali, że to zbędny wydatek, bo przecież (a) firma jest mała, (b) trochę tych klientów jest, (c) jakoś sobie radzimy bez strony. Jeszcze inni twierdzili, że sami sobie postawią stronę albo zlecą to kuzynowi, który wprawdzie studiuje ekonomię, ale hobbystycznie może stronkę stworzyć po obejrzeniu filmu instruktażowego. Jak to się kończyło? Większość z tych osób i tak do nas wracała z narzekaniem, że nic dobrze nie działa, strona nie zarabia, źle się ładuje, a klienci szybko z niej uciekają, jeżeli w ogóle uda im się ją znaleźć w sieci. Dlatego stawiamy sprawę jasno – nieważne, jak duża jest Twoja firma (może być nawet jednoosobową działalnością), ponieważ naprawdę potrzebujesz dobrze wyglądacie i perfekcyjnie funkcjonującej strony internetowej.

Jeżeli zgłosisz się do Haiku Studio, to taką stronę www dostaniesz. Owszem, nie za darmo, ale powiedzmy sobie szczerze – każda darmowa opcja ma swoje ograniczenia. Nie inaczej jest w przypadku tworzenia stron internetowych. Ci, którzy skorzystali z darmowych kreatorów bardzo szybko żałują podjętej decyzji, ponieważ nie mają dostępu do wielu niezbędnych funkcjonalności, witryna słabo się pozycjonuje, a serwery nie pracują płynnie. Najgorzej, że nie ma szans na przeniesienie strony, więc wszystko trzeba zaczynać od nowa. Rozwiązaniem nie są też płatne kreatory, bo i one nie zapewniają optymalnych możliwości. Natomiast zdecydowanie się na osobę, która twierdzi, że dobrze zna się zarówno na kodowaniu, jak i na grafice, pozycjonowaniu i pisaniu tekstów to wyjątkowo duży kredyt zaufania. Może i współcześnie zdarzają się renesansowe umysły na miarę Leonarda da Vinci, ale lepiej na taki fart nie liczyć.

Zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej to nie wszystko

Inwestycja w wysokiej jakości stronę internetową zawsze się opłaca. To jest wydatek, który trzeba uwzględnić w mądrej strategii budowania swojej pozycji i rozwoju firmy. I co ważne, dotyczy to również tych najmniejszych, jednoosobowych działalności. Zresztą pomyśl, co robisz, kiedy szukasz określonej usługi czy jakiegoś produktu. Najczęściej po prostu wpisujesz daną frazę kluczową w wyszukiwarkę, bo tak najszybciej. W ten sposób funkcjonuje coraz więcej ludzi, czyli w przestrzeni internetu. Łatwiej o coś zapytać online.

 

I tu pojawia się kolejna kwestia. Haiku Studio zadba też o inne elementy promocji małej firmy w ramach kompleksowej obsługi. Możliwości jest kilka, w tym także bezpłatnych – właśnie tego typu rozwiązania proponujemy firmom dopiero startującym, ale także małym i średnim firmom, które nie bardzo sobie mogą pozwolić na znalezienie w swoim budżecie dodatkowych pieniędzy na reklamę. Wszystkie propozycje pomagają budować pozycję Twojej firmy w internecie i zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Jednocześnie pozwalają efektywniej pozyskiwać kontakty, ale i zwiększać konwersję w przypadku sklepów internetowych.

Stworzenie wizytówki w Google Moja Firma

To wręcz idealny sposób na realizację celów marketingowych dla małych i średnich firm. Panel Google Moja Firma został przygotowany dla tych, którzy pragną zaprezentować swoją firmę w wyszukiwarce Google. Jego obsługa nie sprawia większych problemów, ponieważ ma charakter intuicyjny. Natomiast zalety są naprawdę znaczne. Badania dowodzą, że posiadanie wizytówki w Google Moja Firma zwiększa wiarygodność, a tym samym staje się czynnikiem decydującym dla potencjalnych klientów przy podejmowaniu decyzji, z jakiej oferty skorzystać.

Stworzony profil firmy w tym panelu ma charakter rozbudowanej internetowej wizytówki, ponieważ zawiera kluczowe informacje, czyli nazwę firmy i zakres działalności, a także adres strony internetowej, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Istnieje też opcja prezentacji zdjęć i filmów, w tym zdjęć sferycznych czy wirtualnych spacerów. W przypadku branży gastronomicznej można ponadto umieścić link do menu.

Ważne jest to, że wszystkie informacje klient znajdzie również w mapach Google, co dla firm działających lokalnie okazuje się kluczowe.

Założenie profili w social mediach

Nawet jak nie jesteś fanem mediów społecznościowych, to jako właściciel firmy nie możesz zaniechać tej formy kontaktu z potencjalnymi klientami. Dlatego utworzymy profil Twojej firmy w wybranych social mediach, które wybierzemy pod kątem użytkowników. Możemy się również zająć obsługą, abyś nie musiał tracić czasu na wstawianie postów. Podstawą jest oczywiście Facebook – idealny praktycznie dla każdej branży. To przecież miliony użytkowników w każdym przedziale wiekowym, z różnych miejsc. Dzięki temu łatwo dotrzeć do szerokiego grona, nawiązywać kontakty i budować swoją pozycję jako fachowca w danej dziedzinie.

Pamiętaj też, że Facebook proponuje możliwości reklamowe w całkiem rozsądnych cenach. Nie trzeba dużo wydawać, aby uzyskać spore zasięgi wyświetlanej reklamy np. promującej otwarcie firmy lokalnej. W ten sposób łatwo daje się dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów – reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które mieszkają w okolicy, a nie przypadkowym ludziom z całego kraju. Można również zachęcić do nawiązania rozmowy przez Messengera, a przy zwiększonej liczbie zapytań opłaca się stworzenie automatycznych odpowiedzi na najczęściej pojawiające się zapytania. Dobrym pomysłem okazuje się także chatbot z 24-godzinną obsługą klientów.

Ważna rzecz - reklamy dla niektórych branż nie kosztują jednak kilku złotych za tysiąc osób, które mogą je zobaczyć. W branży deweloperskiej ceny mogą osiągać nawet kilkaset złotych za jeden lead, ale i tak jest to bardzo opłacalne.

W przypadku branż, w których łatwo zaprezentować swoje usługi bądź produkty za pomocą zdjęć i filmów należy też rozważyć konto na portalu Pinterest oraz na Instagramie. Sprawdzi się to dla architektów, projektantów, deweloperów, branży beauty czy turystycznej. Masz ofertę dla młodzieży? To na pewno musisz założyć profil na Snapchacie bądź TikToku. A jeżeli chcesz podkreślić swój profesjonalizm, to na LinkedIn.

Pamiętaj, im większa aktywność w sieci, tym większe zyski. Natomiast każdy kanał w social mediach wymaga przygotowania konkretnej strategii działania. Kopiowanie identycznych treści dobre nie jest.

Wpisy na innych portalach

Sugerujemy też, aby rozważyć inne miejsca w sieci. Dla branży usługowej bardzo przydatne okazuje się Oferteo. Z kolei dla branży medycznej idealne będzie znalezienie się ze swoją wizytówką internetową na portalu Znany lekarz. Za skuteczną platformę ogłoszeniową dla firm lokalnych uznaje się natomiast OLX

 

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Pamiętaj, że każda strona internetowa wymaga czegoś więcej niż samego stworzenia. Tak naprawdę praca nad nią nigdy się nie kończy, jeżeli rzeczywiście witryna ma stać się skutecznym narzędziem marketingowym. Trzeba ją dobrze zaprezentować robotom Google, aby mieć szansę na wskoczenie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. To jednak wymaga przeprowadzenia systematycznych zabiegów optymalizacyjnych. O co chodzi? Przede wszystkim o dodawanie treści nie tylko atrakcyjnych dla odbiorców, ale również prawidłowo opracowanych dla algorytmów wyszukiwarki.

Kampanie Google Ads

To rozwiązanie proponujemy szczególnie wtedy, kiedy liczą się szybkie efekty, a w budżecie firmy znajdują się środki na tego typu kampanie. To mogą być klasyczne kampanie produktowe, ale też reklama w YouTube czy Gmailu albo w aplikacjach.

Nie ryzykuj – postaw na profesjonalistów

Jak widzisz świat internetu rządzi się swoimi prawami. Jednocześnie ma coraz większy wpływ na życie ludzi, w tym także ich decyzje zakupowe czy związane z zamówieniem określonej usługi. Dlatego zapraszamy do Haiku Studio. Daj szansę swojej firmie na to, aby rzeczywiście była widoczna dla wszystkich klientów. Nowoczesna strona internetowa oraz inne działania zdecydowanie w tym mogą pomóc.

Artykuł powstał we współpracy z:

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Mickiewicza 35/7

89-600 Chojnice

Telefon komórkowy: 511 984 811

Email: info@haiku.com.pl

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop