Zamknij

Odbiór elektrośmieci w gminie. Co warto wiedzieć?

14:28, 31.10.2024 . Aktualizacja: 14:30, 31.10.2024

Troska o środowisko jest bardzo ważnym tematem, który jest coraz bardziej nagłaśniany. Warto więc wiedzieć, czym są elektrośmieci oraz w jaki sposób można się ich pozbywać w gminie. Zapoznaj się z naszym artykułem, a przekonasz się, jakie mamy na to rozwiązania.

Czym w ogóle są elektrośmieci?

Rozpocznijmy od wyjaśnienia tego, czym są śmieci elektroniczne. Należy do nich przede wszystkim wszelki sprzęt RTV i AGD, czyli wszystkie odpady, które są elektryczne lub elektroniczne. Możemy więc zaliczyć do nich stare telewizory, pralki, lodówki, jak również czajniki, akumulatory, czy nawet telefony komórkowe. Jeśli chcesz się upewnić, czy bateria lub akumulatory, jakie posiadasz, zaliczają się właśnie do tej kategorii, możesz to sprawdzić, wchodząc na przykład na stronę internetową: https://asekol.pl/baterie-i-akumulatory/.

Dlaczego należy dbać o prawidłową utylizację elektrośmieci?

Przede wszystkim należy podkreślić, że składowanie tego typu przedmiotów może być szkodliwe nie tylko dla środowiska, ale również stanowić zagrożenie dla zdrowia człowieka. W takich produktach znajdują się substancje toksyczne. Jeżeli nie będziemy zwracać uwagi na to, w jaki sposób je utylizujemy, może to nie tylko być niebezpieczne dla nas samych, ale także wiązać się z odpowiedzialnością karną. W prawie polskim istnieje bowiem wiele zapisów, w jaki sposób postępować z elektrośmieciami, aby właściwie je usuwać niezależnie od tego, w jakiej gminie zamieszkujemy.

W jaki sposób segregować śmieci?

Prawidłowa segregacja śmieci jest bardzo ważnym tematem zarówno dla pracowników gminy, jak i wszystkich osób, które do niej należą. W tym celu przedstaw jasne wytyczne dotyczące pojemników, w jakich powinny być one gromadzone, jak również określ miejsca, w których mieszkańcy będą mogli przynosić zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Dobrym sposobem jest także właściwe oznaczenie pojemników, w których będą składowane takie odpady.

Czy gmina odpowiada za wywóz i utylizację elektrośmieci?

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ten podmiot ma obowiązek tworzenia punktów, w których możliwe jest selektywne zbieranie odpadów komunalnych, w tym również elektrośmieci. Muszą być one łatwo dostępne dla całej społeczności lokalnej.

Czy można podpisać umowę na utylizację elektrośmieci z firmą zewnętrzną?

Oczywiście, że tak. W ten sposób nie tylko ułatwisz sobie pracę, ale także zyskasz gwarancję, że wszystkie elektrośmieci zostaną odebrane z wyznaczonego przez Ciebie miejsca we wspólnie ustalonym terminie. Jeżeli interesuje Cię taki rodzaj współpracy, sprawdź, jakie oferty przygotowały dla Ciebie firmy zewnętrzne. W tym celu możesz sprawdzić na przykład stronę: https://asekol.pl/oferta-dla-gmin/, gdzie znajdziesz nie tylko szczegółową formę współpracy, ale także poznasz wycenę tego typu usług.

Do kogo zwrócić się o pomoc?

Jeżeli nie wiesz, do kogo zwrócić się o pomoc, postaw na profesjonalną firmę, która zajmuje się gromadzeniem, przetwarzaniem oraz utylizacją wszelkich odpadów elektronicznych i elektrycznych. Dzięki temu unikniesz przykrych konsekwencji prawnych i będziesz mieć pewność, że dopełnisz wszystkich niezbędnych terminów narzuconych odgórnie przez państwo. Jeśli nie wiesz, gdzie znaleźć taką firmę, zajrzyj na przykład na stronę internetową: https://asekol.pl/.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%