Powstaje coś zupełnie nowego – marka, która ma swoje logo, główne założenia rozwoju, pierwszą, dużą imprezę promocyjną za sobą, a przede wszystkim tworzy ją grupa zaangażowanych osób, które znają się na turystyce.
My Borowiacy, pochłonięci codziennością – nierzadko rutyną pracy i obowiązkami domowymi – chyba nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że żyjemy w miejscu, które z roku na rok staje się jednym z najbardziej rozpoznawalnych turystycznie regionów Polski. Potencjał Borów Tucholskich w tej materii jest przecież ogromny. Nowe trendy i moda w turystyce eksponują wartość ciszy, spokoju, przyrody. Jak sprawić, by Bory Tucholskie skorzystały na nowych zjawiskach? Takie pytanie postawiła przed sobą grupa przedsiębiorców z powiatów tucholskiego i świeckiego, która od pewnego już czasu pracuje nad stworzeniem zupełnie nowej marki, świeżego brandu o nazwie "Bory Tucholskie – naturalnie". Jednym z głównych działań promocyjnych w mijającym roku była m.in. organizacja Święta Turystyki Naturalnej, które odbyło się na terenie Starego Tartaku w Tucholi Rudzkim Moście. "Tygodnik Tucholski" szeroko reklamował i relacjonował to wydarzenie.
Fotorelację i opis imprezy znajdziesz pod poniższymi linkami:
Powstająca marka nie ma być jednak kojarzona jedynie z jedną, przeprowadzoną już imprezą. Za brandem stać mają działania długofalowe, rozwojowe. Wszystko wskazuje na to, że przyjaciele oraz akcjonariusze "Borów Tucholskich – naturalnie" rozumieją przyświecający im cel i angażują się w jego realizację.
Początek drogi
U podstaw "Borów Tucholskich – naturalnie" stoi tzw. grupa założycielska, czyli niemal 20 przedstawicieli firm i instytucji, które działają w szeroko pojętej turystyce (wymieniamy wszystkich poniżej). Przewodniczą im i nakierowują na odpowiednie tory dwie osoby: Michał Bucholz z fundacji Cisowy Fyrtel oraz Hubert Gonera z firmy Landbrand, która specjalizuje się w kreowaniu marek.
W październiku wspomniana grupa akcjonariuszy przyjechała do Centrum Usług Społecznych Hopland w Cekcynie na kolejne spotkanie robocze, aby podsumować sezon turystyczny i rozmawiać na temat rozwoju brandu. Jednym z punktów było też wręczenie certyfikatów marki, dzięki którym firmy oficjalnie mogą posługiwać się logo "Bory Tucholskie – naturalnie", a dzięki temu promować swoje turystyczne działania. Tak prezentuje się oficjalne logo:
Nie będzie żadną tajemnicą, kiedy powiem, że na rynku turystycznym trzeba współpracować. Marka jest owocem tej współpracy, ale jednocześnie też jej skutecznym narzędziem
– podkreślał w Cekcynie Hubert Gonera.
Michał Bucholz tłumaczył z kolei, że grupa zaangażowana w projekt jest na samym początku drogi. Marka faktycznie powstała, istnieje jako coś namacalnego, teraz trzeba zacząć pracę nad wdrożeniem jej wszystkich elementów, a co za tym idzie rozwojem turystyki w Borach Tucholskich, m.in. poprzez ścisłą współpracę z Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną.
"Niedasizm" już przełamany
Strategia marki stawia przede wszystkim na turystykę społeczną, zrównoważoną, która nie szkodzi środowisku i kulturze.
Stawiamy na turystykę kreatywną, która wręcz odbudowuje, wzmacnia, a turystę wykorzystuje niejako jako agenta, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ku dobrym zmianom w miejscach, gdzie turystyka się odbywa
– mówił Gonera. Zaznaczał, że działania turystyczne mają pracować w służbie człowiekowi i małym społecznością – dla budowania zdrowych relacji.
Gonera podkreślał dalej, że twórcy "Borów Tucholskich – naturalnie" przekroczyli już pewną masę krytyczną, wyszli z "niedasizmu" i właśnie – zbudowali całkowicie nową markę.
Podczas dłuższego spotkania omówiono m.in. główne założenia Księgi Marki (określa np. w jaki sposób posługiwać się nowym logiem), a także powołano do życia Radę Marki. Rozmawiano o planach na nadchodzącą przyszłość, wyjeździe na listopadową Giełdę Produktów Turystycznych w Bydgoszczy, możliwości pozyskania kolejnych dofinansowań ministerialnych lub z samorządu wojewódzkiego czy budowie portalu turystycznego na podstawie domeny borytucholskie.pl. Do kolejnych działań w ramach opisywanej marki będziemy powracać na łamach TT i portalu tygodnik.pl
Komentarz autora
Jako współwydawca "Tygodnika Tucholskiego" i Borowiak z urodzenia gorąco kibicuję inicjatywom promującym turystykę na naszym terenie. "Bory Tucholskie – naturalnie" to coś zupełnie nowego, świeżego, ten brand brzmi bardzo dobrze. Stworzyli go ludzie przedsiębiorczy, prospołeczni, którym zależy na ściągnięciu na nasz teren gości z całej Polski. Uważam, że mamy w Borach ogromny potencjał turystyczny, wygląda na to, że ci ludzie myślą podobnie. Niech powstanie marki będzie w końcu mocnym otwarciem na turystykę. Nasze wydawnictwo rozpoczęło rozmowy z twórcami "Bory Tucholskie – naturalnie". Dotyczą one promocji marki i szerszego partnerstwa medialnego. O naszych wspólnych pomysłach będziemy informować na bieżąco.
Poniżej znajdziesz fotorelację z październikowego spotkania w Cekcynie.
Firmy i instytucje, które zaangażowały się w stworzenie marki "Bory Tucholskie – naturalnie"
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz