Jeśli jesteś poważnym biznesmenem i zależy Ci na budowaniu profesjonalnego wizerunku, wizytówki to Twoje nieodzowne wyposażenie. Warto zawsze mieć je pod ręką – nigdy nie wiesz, kiedy nadarzy się dobra sytuacja do wręczenia tego niepozornego, ale potężnego kartonika. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, że wizytówka wywrze pozytywne wrażenie – zadbaj również o to, aby ją zaprojektować w przemyślany sposób.
Jak powinna wyglądać dobra wizytówka? Jej rozmiar, podobnie jak układ, są dość standardowe. Jednak na sam projekt wizytówki, a także jakość jej wykonania masz już większy wpływ. Na co zatem zwrócić uwagę?
Wizytówka jest elementem systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dlatego musi być z nim w pełni spójna. Przy wykonywaniu projektu warto zwrócić uwagę na zachowanie:
Jeżeli Twoja marka nie ma jeszcze spójnego systemu identyfikacji – powierz jego wykonanie ekspertom jeszcze zanim przystąpisz do projektowania i zlecania wykonania wizytówek. Taką usługę zrealizują dla Ciebie również dobre drukarnie, takie jak drukarnia internetowa openprint.pl.
Zamawiając wizytówki, musisz się zastanowić również nad tym, czy powstanie wersja jedno- czy dwustronna. Co wybrać? Jednostronna wizytówka zazwyczaj jest po prostu tańsza. Niemniej jednak, ta, którą zadrukujesz z dwóch stron, pozostawia znacznie szersze pole do działania. Jak wykorzystać efektywnie powierzchnię obu? Przykładowo, awers może być miejscem, w którym umieścisz dane teleadresowe firmy, a rewers może być poświęcony hasłowemu opisowi zakresu działalności firmy. Często zdarza się też, że rewers traktuje się jako swoistą „okładkę” wizytówki, a więc miejsce na umieszczenie dużego logotypu. To dobry kierunek działania, jeśli zależy Ci na wzmocnieniu i utrwaleniu wizerunku marki.
Wizytówka buduje Twój prestiż. Jeżeli więc zamierzysz ją wręczyć potencjalnym, kluczowym kontrahentom, nie możesz sobie pozwolić na jej wydruk na cienkim, podatnym na zniszczenie i zagięcie papierze. Nowoczesne drukarnie oferują bardzo szeroki wybór typów papieru – od klasycznego matowo-kredowego w odcieniu bieli, aż po papiery o wyższej gramaturze i w nietypowej kolorystyce (np. w odcieniach czerwieni, złota czy srebra) oraz teksturze (np. prążki czy filc). Choć inwestycja w jakość premium jest wyższa, opłaca się – zwłaszcza, jeśli kierujesz swoje usługi do zamożniejszego sektora.
Pamiętaj: dodatkowo wizytówki można pokryć folią i/lub lakierem UV – zarówno dla ich zabezpieczenia przed zniszczeniem i wypłowieniem, jak i dla wzmocnienia soczystości kolorów. Ciekawym trendem jest też tzw. technologia hot-stamping, a więc foliowanie metaliczne na gorąco, które nadaje wizytówce trójwymiarowy efekt.
Jak widać, najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z doradcą w dobrej drukarni – tak, aby dopasować wszystkie szczegóły związane z projektem do oczekiwań oraz budżetu. Wówczas powstaną wizytówki, które staną się Twoją najlepszą wizytówką.