Zamknij

Jaki jest dobry handlowiec? Beautiful Company z Wrocławia

11:38, 10.02.2021 | materiały partnera

Wiele przedsiębiorstw opiera się na umiejętnościach swoich handlowców. To oni w formie bezpośredniej reklamują i sprzedają nasz produkt lub usługę. Ich kompetencje więc są niezwykle ważnym składnikiem w naszym przedsiębiorstwie. Jeszcze bardziej istotne są sposoby zarządzania całym zespołem handlowców, które muszą być przemyślane i nastawione na długofalowe rozwiązania – dodaje Beautiful Company sp. z o.o.

Jaki jest dobry handlowiec?

Skąd więc mamy wiedzieć, że posiadamy w swych firmowych zasobach dobre osoby na właściwych miejscach? Przyjrzyjmy się jaki styl sprzedaży prezentują nasi sprzedawcy. Widzisz swoich handlowców codziennie przy biurku, budując tylko kolejne raporty sprzedażowe? Ich rozmowy z potencjalnymi klientami są niezwykle krótkie? A może odpuszczają już po jednym zasłyszanym „nie”? Coś tu jest nie tak. Prawdziwy handlowiec stara się pozyskać kolejnych klientów. Planuje gdzie może się udać, by takowych znaleźć. Przekonuje do usług i produktów, wykorzystując różnorodne argumenty oraz zalety oferty, którą zna niemal na pamięć. Dobrego handlowca nie zastaniesz również podczas emocjonującej wymiany zdań z klientem. Prawdziwy sprzedawca doskonale wie, że spokój i opanowanie przyniosą mu o wiele lepsze efekty.

Jak zarządzać całym zespołem?

Zespół handlowców musi mieć jasno określony plan działania. Muszą wiedzieć jakie cele mają do zrealizowania w każdym z okresów rozliczeniowych. Powinni być wcześniej uprzedzani o wprowadzeniu nowych produktów do oferty oraz istotnych zmian. Wtedy będą mogli swoją pracę lepiej rozplanować. W momencie, w którym dodajemy im tylko kolejnych zadań (w domyśle mają wykonać najpóźniej tego samego dnia) narażamy się na pracę w istnym chaosie. Całe biuro będzie skupione tylko na doraźnych rozwiązaniach. Skakanie od tematu do tematu będzie wywoływało dodatkowe problemy, z którymi nie musielibyśmy się stykać, gdyby nasze działania były należycie zaplanowane. Poświęcajmy więc czas na realistyczne ustalanie celów całego zespołu, proponuje Beautiful Company.

Przemyśl promocje i rabaty

Na pewno niejednokrotnie widzieliśmy w swoim życiu pizzerię, która ogłasza, że całe ich menu przeceniona jest o 20%. Promocja obowiązuje wiele miesięcy na każdą pozycję z karty o każdej porze składania zamówienia. Mając taki charakter przestaje być rabatem – staje się stałą ceną oferowanych dań, do której łatwo przyzwyczajają się konsumenci. Właśnie dlatego na wszelkie promocje należy szczególnie uważać. Już przyznanie jednorazowego rabatu może powodować u klientów chęć uzyskania kolejnych. Takie osoby nie będą szukać u nas jakości, ale tylko przenosić się z firmy do firmy w poszukiwaniu najniższej ceny. Nie zawsze ten rodzaj klienta będzie nas przecież interesował. Takie podejście do sprzedawcy uderza bowiem również w naszych handlowców. Zyskują oni przekonanie, że tylko udzielenie zniżki sprawi, że sfinalizujemy transakcję.

Podsumowanie

Dobry handlowiec to prawdziwy skarb dla firmy. Tylko taki sprzedawca będzie prężnie szukał kolejnych ścieżek sprzedaży, pozyskiwał klientów oraz sprawnie rozwiązywał zastane problemy. Do zrealizowania tego celu potrzebny jest również mądry menadżer, który umiejętnie deleguje zadania w czasie.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%