Zamknij

Lecytyna rzepakowa – w jaki sposób wpływa na nasz organizm?

14:45, 31.01.2020 | Artykuł partnera
Skomentuj

Lecytyna rzepakowa – w jaki sposób wpływa na nasz organizm?Jeśli chcemy wspomóc procesy zapamiętywania i koncentrację, powinniśmy sięgnąć po naturalne rozwiązania. Do takich możemy zaliczyć zażywanie lecytyny. Co to za substancja i jakie ma właściwości?

Lecytyna – co to takiego?

W przyrodzie nie występuje jedna lecytyna. To szeroka grupa organicznych związków chemicznych o charakterze lipidowym. Znajdziemy więc w nich trójglicerydy, fosfolipidy, glikolipidy, a także węglowodany czy wodę. Pierwszą lecytynę pozyskano z żółtek kurzych jaj. Później znaleziono ją w rybach i roślinach. Ta ostatnia grupa jest głównym źródłem, z którego pozyskuje się lecytynę. Powszechnie stosuje się substancję z rzepaku, soi, słonecznika, czy fasoli. Jest ona niezbędna dla naszego organizmu, wchodzi bowiem w skład komórek, tkanek mózgu, czy otoczek mielinowych układu nerwowego.

Co wspomaga lecytyna?

Zarówno u zwierząt, jak i u ludzi, lecytyna wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Specjaliści zauważyli, że regularne dostarczanie tej substancji organizmowi poprawia koncentrację i procesy zapamiętywania. Dlatego właśnie jest ona zalecana uczniom, studentom i wszelkim pracownikom umysłowym. Nie zapominajmy także w tym miejscu o osobach starszych, które mają problemy z zapamiętywaniem. Co ciekawe, odpowiedni poziom lecytyny w organizmie obniża skutki uboczne depresji. To efekt zawartej w niej choliny. Preparaty zawierające lecytynę wpływają także korzystnie na wątrobę. Okazuje się pomocna w zwłóknieniach i stłuszczeniach. Lecytyna pomaga przywrócić właściwą pracę tego narządu i zredukować skutki uboczne takich substancji jak alkohol. Substancja ta bierze także udział w metabolizmie cholesterolu i tłuszczów. Dzięki temu rozbija je i zapobiega występowaniu zatorów czy zakrzepów.

Lecytyna rzepakowa – gdzie jest stosowana?

Okazuje się jednak, że nasz organizm nie potrzebuje dużych dawek lecytyny w ciągu dnia. Specjaliści zalecają , by maksymalna dawka nie przekroczyła 2,5 g w ciągu doby. Dlatego nie musimy sięgać po suplementy diety, gdyż jesteśmy w stanie uzupełnić jej niedobór z pożywienia. Jeśli jednak chcemy wesprzeć się tego rodzaju preparatami, wybierzmy te mające 1200 mg lecytyny na jednostkę. W naturze natomiast najlepiej sięgać po lecytynę rzepakową. Jest ona bogata w składniki niezbędne dla właściwego działania naszego organizmu. Lecytyna rzepakowa posiada bowiem dobrą proporcję kwasów omega-3 w stosunku do kwasów omega-6. Dlatego jest ona tak chętnie stosowana zarówno w przemyśle spożywczym, jak i farmaceutycznym. Znajdziemy ją chociażby w tym miejscu http://oqema.pl/. Firmy oferujące tego rodzaju surowce powinny spełniać wszelkie normy dotyczące pozyskiwania, przechowywania i transportu. Potwierdzają to rozmaite certyfikaty, na które warto zwrócić uwagę. Dlatego firmy tak starannie dobierają dystrybutorów takich surowców jak lecytyna rzepakowa. Pamiętajmy, że substancja ta jest z reguły bezpieczna dla naszego organizmu. Jednak regularne przekraczanie dziennej dawki może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu.

(Artykuł partnera )
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz