Zamknij

Czynniki wpływające na pozycjonowanie stron internetowych lokalnych firm

14:37, 25.09.2019 ARTYKUŁ SPONSOROWANY Aktualizacja: 14:43, 25.09.2019

Chyba nie ma osoby prowadzącej działalność w internecie, która nie spotkałaby się z pojęciem pozycjonowania stron internetowych. Tego rodzaju usługi cieszą się w ostatnich latach rosnącą popularnością - chętnie korzystają z nich przedsiębiorcy, blogerzy i właściciele firm. Słowem wszyscy, którym zależy na pozyskiwaniu jak największej ilości odwiedzających witryny.

Dlaczego pozycjonowanie jest takie popularne?

Pozycjonowanie stron cieszy się tak dużą popularnością - głównie ze względu na wysoką skuteczność tego rodzaju działań. Dobrze zrealizowana kampania SEO pozwala czerpać korzyści z dobrych pozycji w wynikach wyszukiwań przez długie lata. Dobra pozycja w Google to również możliwość budowania wizerunki eksperta, a także zdobywania zaufania odbiorców.

Zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań nie jest jednak prostym zadaniem. Potrzebne jest do tego zastosowanie szeregu działań, które wyróżnią witrynę spośród milionów innych. Jakie czynniki wpływają na pozycjonowanie witryny?

Optymalizacja witryny

Pierwszym krokiem działań związanych z pozycjonowaniem witryny jest optymalizacja jej zawartości pod kątem technicznym. W wielu przypadkach dostosowanie kodu strony, a także znajdujących się na niej treści, już zapewnia poprawę pozycji w wynikach wyszukiwań.

Optymalizacja witryny odnosi się przede wszystkim do technicznych parametrów strony - musi być ona przystosowana do wersji mobilnych, a do tego działać szybko i bezawaryjnie. Zmiany w obrębie strony dotyczą również fraz i słów kluczowych, które są najważniejsze dla wyników wyszukiwań.

Linki przychodzące do witryny

Ogromny wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwań ma ilość, a przede wszystkim jakość pozyskanych linków. Budują one wiarygodność domeny - prowadzące do niej linki są potwierdzeniem unikalności strony. Linki mogą pochodzić z bardzo wielu źródeł - ich przykładem mogą być branżowe magazyny, fora, grupy dyskusyjne i blogi. Dla wielu marketerów to jest istota skutecznego pozycjonowania stron internetowych.

Słowa kluczowe na stronie internetowej

Właściwy dobór fraz oraz słów kluczowych jest jednym z ważniejszych czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwań - to istota pozycjonowania stron internetowych. Powinny być one mocno związane z tematyką samej domeny tak, żeby dla algorytmów Google było jasne, co jest tematem strony docelowej. Wybrane słowa i frazy powinny pojawiać się możliwe jak najczęściej na witrynie.

Historia domeny

Im starsza i bardziej wiarygodna domena, tym lepiej. Algorytmy Google bardzo doceniają strony, które mają pozytywną historię. Ma to szczególne znaczenie, kiedy decydujemy się na zakup domeny - warto wówczas dobrze sprawdzić ich przeszłość, czy też przypadkiem nie zostały nałożone na nie kary przez Google za nieuczciwe praktyki SEO. W przypadku takiej witryny pozycjonowanie będzie znacznie trudniejsze, a być może nawet niemożliwe.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%