Zamknij

Cechy poszukiwane przez pracodawców

14:20, 04.09.2019 | ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jeśli aktualnie poszukujesz pracy i z zapałem przeglądasz ogłoszenia, z pewnością starasz się, by Twoja kandydatura zainteresowała potencjalnego pracodawcę. W tym celu dopracowujesz CV i dbasz o ciekawą treść listów motywacyjnych. Czy zastanawiałeś się jakie cechy są najbardziej pożądane u przyszłych pracowników?

Idealny kandydat nie boi się pracy

Pracowitość jest najbardziej pożądaną przez pracodawców cechą potencjalnego pracownika. Dowodzi jej studiowanie większej liczby kierunków jednocześnie lub łączenie pracy i wolontariatu. Takie doświadczenie pokazuje, że osoba, która je zdobyła, nie obawia się ciężkiej pracy i potrafi poradzić sobie z dużą liczbą obowiązków.

Lojalność wciąż się liczy

Jedną z bardzo cenionych cech kandydatów na pracowników jest lojalność. Pracodawca chciałby móc polegać na swoim podwładnym i nie obawiać się, że ten wyniesie tajemnice przedsiębiorstwa na zewnątrz. Dla firmy nie jest opłacalne zatrudnianie pracowników, którzy po odbyciu kosztownych szkoleń odejdą do konkurencji. Jeśli w krótkim czasie wielokrotnie zmieniałeś pracę, rekruter z pewnością będzie chciał poznać motywy takiego postępowania.

Pomysłowość

Pracodawcy cenią osoby, które wnoszą do firmy świeże, innowacyjne pomysły. Dzięki temu pracownik ma realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Taki ktoś nie wykonuje biernie poleceń przełożonych lecz potrafi znajdować coraz bardziej efektywne sposoby pracy i innowacyjne rozwiązania.

Umiejętność organizacji pracy

W wielu zawodach pracownik powinien być wielozadaniowy i umieć świetnie zarządzać swoim czasem pracy. Taka osoba nie boi się pracować pod presją i dobrze radzi sobie z ustalaniem priorytetów. Jeśli posiadasz te zalety, z pewnością niejeden pracodawca chętnie widziałby Cię w swoim zespole.

Umiejętność panowania nad stresem

W każdej pracy pojawia się stres. Istotne, aby pracownik nie pozwalał sparaliżować się zdenerwowaniu, lecz zachował zimną krew i konsekwentnie działał dalej. Osoba, która pod wpływem stresu traci głowę i zaczyna podejmować błędne decyzje nie jest godnym zaufania pracownikiem i raczej nie powierza się jej odpowiedzialnych zadań.

Umiejętność dostosowania się do zmian

Dobry pracownik powinien być elastyczny. W firmach obserwuje się często dużą dynamikę zmian. Wymagają one nie rzadko zdobywania przez zatrudnionych nowych umiejętności. Pracodawcy szczególnie cenią osoby, które nie boją się zmian i chętnie pogłębiają i rozwijają swoją wiedzę.

(ARTYKUŁ SPONSOROWANY)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone