Zamknij

Jak podnieść jakość Twojego wydarzenia online?

13:54, 25.05.2022
Skomentuj

Wiele osób uważa, że szmery czy niezbyt wyraźny obraz podczas wydarzenia online nie jest czymś złym. W rzeczywistości jednak, słaba jakość live streaming może przeszkodzić w budowaniu profesjonalnego wizerunku marki. Oto kilka wskazówek jak można podnieść jakość organizowanego wydarzenia online.

Wskazówka nr 1 - dobre zaplecze techniczne

Aby zorganizować wydarzenie online w formie live streaming potrzebny jest odpowiedni sprzęt. Live streaming jest to jednoczesne nagrywanie i transmitowanie w czasie rzeczywistym przez sieć internetową obrazów i dźwięków. Live streaming wykorzystywany jest w celach edukacyjnych - podczas organizacji kursów, szkoleń, seminariów, zawodowych - do tworzenia konferencji i spotkań służbowych, oraz w celach rozrywkowych - np. do transmisji wydarzeń sportowych czy koncertów. W związku z tym, aby prowadzić live streaming niezbędna jest kamera oraz mikrofon. Niektórzy podczas live streaming korzystają z mikrofonów lub kamer wbudowanych w telefonie lub w laptopie. O ile w przypadku amatorskich transmisji prowadzonych np. dla znajomych takie rozwiązanie jest wystarczające, o tyle w przypadku profesjonalnych wydarzeń online organizowanych przez firmy, o wiele lepiej jest zainwestować w oddzielne, nieco bardziej profesjonalne sprzęty. Zapewnią one dobrą jakość dźwięku i obrazu, co automatycznie sprawi, że event online będzie wyglądał bardziej profesjonalnie.

Wskazówka nr 2 - odpowiednia platforma

Kolejną niezbędną rzeczą do przeprowadzenia live streaming jest platforma. Aby podnieść jakość organizowanego wydarzenia online warto zastanowić się, czy wykorzystywana obecnie platforma daje nam odpowiednio wiele możliwości i funkcji do prowadzenia ciekawych i angażujących publiczność eventów. Jeśli tak nie jest to dobrze jest ją zmienić. Oprócz tego, jakość wydarzeń online podniesie przystosowanie swojego eventu do widzów, którzy oglądają je na swoich smartfonach, pomoże zwiększenie rozmiaru czcionki czy zapewnienie dobrego wyświetlania treści niezależnie od urządzenia.

Wskazówka nr 3 – scenariusz wydarzenia

Przed eventem należy przygotować sobie jego scenariusz. Nie musi być szczegółowy co do minuty, wystarczy, że będzie stanowił pewien schemat i plan wydarzenia. Pozwoli to na płynne przechodzenie pomiędzy tematami i etapami wydarzenia, a także realizację wszystkich punktów. Warto mieć również ,,plan B”, czyli awaryjny scenariusz zakładający co robić na wypadek gdyby podczas wydarzenia coś poszło nie tak.

Wskazówka nr 4 – charyzmatyczny prezenter

Nieodpowiednia i nudna prezentacja może zabić potencjał nawet najbardziej ciekawego tematu. Pierwszy krok to wybranie odpowiedniej formy wydarzenia – np. Q&A, wywiad z gościem czy wydarzenie z jednym prezenterem. Kolejny etap to znalezienie prezentera, który dobrze poprowadzi cały event. Musi on być dobrze przygotowany do swojej roli i mieć dużą wiedzę na temat tego, co przedstawia.

Wskazówka nr 5 – scenografia

Scenografia, tło, muzyka czy wszelkie rekwizyty i przedmioty używane podczas wydarzenia musza być odpowiednio przemyślane i dobrane. Wybierając wystrój pomieszczenia, barwy czy wizualny motyw przewodni warto zrobić to tak, aby nawiązywał on i kojarzył się z daną firmą. Należy wykorzystywać to samo logo, kolory, czcionki, grafiki lub elementy, które pasują do stylu marki.

Wskazówka nr 6 –angażowanie widzów

Podczas wydarzenia online warto zaplanować momenty, w których widzowie będą zapraszani do wzięcia aktywnego udziału w evencie. Pozwoli to sprawić, że poczują się oni zaangażowani w to, co dzieje się na ekranie i nawiąże się więź. Aby zaangażować widzów do aktywności można udostępnić im czat, na którym będą mogli zadawać pytania czy zorganizować quiz, na który będą mogli odpowiadać w ankiecie.

Wskazówka nr 7 – wnioski po wydarzeniu

Aby podnieść jakość swojego wydarzenia online, albo raczej przyszłych wydarzeń online, należy dokładnie przeanalizować eventy z przeszłości. Warto zobaczyć, które z nich cieszyły się największą popularnością i spróbować dojść do wniosków, co miało na to wpływ. Można także zapytać swoich widzów o to, co im się w danym evencie podobało, a co nie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%