Zamknij

Wyszukiwarka zmienia się pod AI. Oto, jak teraz wygląda reklama w Google

. + 11:09, 24.06.2025 Aktualizacja: 11:09, 24.06.2025

Stwierdzić, że sztuczna inteligencja mocno zrewolucjonizuje sposób tworzenia czy prezentowania treści marketingowych, to jakby nie powiedzieć zupełnie nic. W ostatnich miesiącach mamy już do czynienia z małą rewolucją i należy oczekiwać, że będzie ona tylko postępować. W dwóch bardzo popularnych usługach reklamowych wyszukiwarki Google widać już zmiany pojawiające się po wdrożeniu nowoczesnych oprogramowań współpracujących ze sztuczną inteligencją. Jak tryby AI zmieniają pozycjonowanie stron internetowych oraz kampanie sponsorowane Google Ads? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na najważniejsze pytania i przedstawić kluczowe informacje, które mogą pomóc w przystosowaniu się do zmian w tworzeniu oraz odczytywaniu takich kreacji.

Symbioza Google Ads ze sztuczną inteligencją. Dojdzie też nowy rodzaj kampanii

Zaczniemy od kampanii sponsorowanych Google Ads, ponieważ tam AI „oficjalnie” debiutowało nieco wcześniej, niż w przypadku organicznego sposobu docierania do potencjalnych Klientów. Od wielu miesięcy reklamodawcy czy też agencje marketingowe trafiali na rekomendacje, które były tworzone przez sztuczną inteligencję. Zajmowała się ona również szeroko pojętymi algorytmami reklamy sponsorowanej oraz propozycjami tworzenia poszczególnych komponentów w niezwykle popularnych formatach kampanii tekstowej, graficznej lub wideo. Ingerencja oprogramowań typu AI w panel Google Ads była zwiększana stopniowo i na dzień dzisiejszy dotyczy w zasadzie tylko samych reklamodawców. Klient wyszukujący informacje, produkty bądź usługi tak na dobrą sprawę nie widzi, czy dana kreacja została wygenerowana przez sztuczną inteligencję, czy jest efektem kreatywności doświadczonych marketerów. Jak podkreślają specjaliści z agencji Afterweb, która jest odpowiedzialna za ofertę opublikowaną na stronie https://afterweb.pl/google-ads-adwords/, to dopiero początek wdrażania AI do kanału sponsorowanego największej wyszukiwarki na świecie. Niebawem w Polsce ma zostać uruchomiony specjalny tryb AI Max, ulepszający reklamy search w zakresie kierowania oraz docierania do potencjalnych Klientów. Wcześniej testy usługi wykonane zostaną na wielu rynkach zagranicznych, a najkrócej na aktualizację poczekają reklamodawcy ze Stanów Zjednoczonych. Na czym polega kampania AI Max w praktyce? To uwolnienie niemalże pełnego potencjału sztucznej inteligencji w sposobie tworzenia komunikatów marketingowych dla jasno sprecyzowanych grup docelowych Klientów. Nowy algorytm ma wykraczać poza ścisłe dopasowanie wyniku wyszukiwania do kontekstu zapytania i przewidywać to, co będzie potrzebne potencjalnemu Klientowi w przyszłości. Dzięki temu reklamodawcy zyskają informacje, których wcześniej nie posiadali. Póki co nie wiadomo jednak, w jaki sposób AI będzie dorzucać swoje trzy grosze do tworzenia tego typu kreacji. Można domyślić się jednak, że nie będziemy świadkami gruntownego przemodelowania sposobu implementacji reklam tekstowych.

Zmiany widoczne gołym okiem. Czy pozycjonowanie zyska na AI?

O ile w Google Ads sztuczna inteligencja działa bardziej wewnątrz panelu i nie przynosi żadnych większych zmian z punktu widzenia potencjalnych Klientów, tak przy SEO musimy już powiedzieć o początkach rewolucji w zakresie prezentowania komunikatów marketingowych. Mocno zmienił się bowiem sposób generowania wyników odpowiadających na konkretne zapytanie. Od teraz przed sekcją organiczną pojawiają się rezultaty pracy algorytmu Search Generative Experience – czyli podpowiedzi AI, bazujących na treściach poszczególnych stron, pasujących do kontekstu pytania. Specjaliści od pozycjonowania nie powinni traktować jednak tego jako przeszkody, która spycha na dalszy plan organiczny ranking. Dlaczego? To kolejna możliwość docierania do Klientów poprzez dobrą optymalizację prowadzonego portalu. Google z całą pewnością doceni publikowanie tylko wartościowych treści wewnątrz witryny. Jeżeli dodatkowo będą to artykuły pisane przez ekspertów i będą dostarczać odpowiedzi na wszystkie popularne pytania – wówczas można liczyć na wysoką pozycję nie tylko w tradycyjnym zestawieniu organicznym, ale również i w specjalnej sekcji Search Generative Experience. Co ważne, nadal znaczenie mają pozostałe czynności, jakie wykonuje się w obrębach tradycyjnego SEO. Na stronie https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ znajdziemy kilka cennych informacji odnośnie budowania profilu linków, optymalizacji technicznej i tworzenia udogodnień względem zwykłego User Experience. Tego typu aspekty od lat stanowią podstawę pozycjonowania stron internetowych i absolutnie priorytetowy czynnik w ocenia Googlebota. A jak powszechnie wiadomo, pozytywnie oceniona witryna może skorzystać na praktykach algorytmu. Teraz już nie tylko w zestawieniu organicznym, ale również i w sekcji tworzonej przez AI.

(Artykuł zewnętrzny)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%