Zamknij

Jak dać się znaleźć Klientom? Pozycjonowanie na celowniku.

16:51, 02.02.2023 . Aktualizacja: 16:52, 02.02.2023

Popularne powiedzenie mówi o tym, że należy być dokładnie tam, gdzie znajdują się klienci. Statystyki są nieugięte i jasno pokazują, że niemal 80% internautów deklaruje zakupy w Internecie, a liczba ta stale rośnie. Wniosek jest tylko jeden- aby dać się zauważyć, należy być obecnym w wyszukiwarkach internetowych. Aby wiedzieć, jak to zrobić, najpierw trzeba zrozumieć, jak to działa?

Gdzie szuka klient? 

Wiele jest stron oferujących te same produkty lub usługi. Nie łatwo jest przebić się przez konkurencję, nawet gdy dość wyraźnie komunikuje się światu, czym zajmuje się dana firma. O ile klient nie zna konkretnego brandu, któremu chce powierzyć rozwiązanie swojego problemu i nie wpisuje bezpośrednio adresu URL, to można założyć, że posłuży się on wyszukiwarką. Tak samo dzieje się, gdy Internauta nie zna żadnej marki, zapomniał jej nazwę, lub zwyczajnie nie jest pewny, że to właśnie z jej usług chce skorzystać i zamierza przynajmniej porównać oferty. Odpowiedzią prawie zawsze jest wyszukiwarka Google.

Czym jest pozycjonowanie i jakie ma formy?

W wielkim skrócie pozycjonowanie https://seolight.pl/pozycjonowanie-warszawa/ to zwiększenie widoczności strony w rankingu danej wyszukiwarki. W samej Polsce jest ponad 2,5 mln aktywnych domen. Ogromnym sukcesem i celem samym w sobie, jest więc znalezienie się na szczycie list wyszukiwania. Aby mogło tak się stać, algorytmy odpowiadające za ustalanie pozycji biorą pod uwagę szereg czynników. Decydujące w tej kwestii są powiązane słowa kluczowe i ich umiejętne dobranie. Aspekty techniczne on-Site takie jak unikalność treści, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja tytułów czy prędkość ładowania witryny mają ogromne znaczenie. Jednak by wyszukiwarka zasugerowała daną stronę jako potencjalnie najlepsze rozwiązanie, potrzebuje zewnętrznych dowodów wartości treści (off-Site)

Czy warto inwestować w pozycjonowanie zewnętrzne?

Tutaj sprawa nie jest oczywista ani prosta. Manipulowanie wynikami może narazić stronę na kary, dlatego tak ważne jest postępowanie w zgodzie z polityką wyszukiwarki. Zaawansowana technologia sama najlepiej wie, które treści mają wartość, ale można jej delikatnie pomóc, odpowiednio dostarczając dowodów przydatności i wysokiej jakości zawartości strony. W tym procesie należy szczególnie mieć na uwadze:

  • Linkowanie zewnętrzne, tzw. linkbuliling- algorytmy najbardziej cenią linki wyglądające na bezinteresowne polecenie, marketing szeptany, gościnne wpisy na blogach. Nie tolerują za to spamu,
  • analizę zachowań użytkowników- Google monitoruje długość czasu spędzanego na w witrynie i wie, czy treść rzeczywiście odpowiada zapytaniom. Dlatego tak istotne jest, by na stronie było faktycznie to, co zostało obiecane poprzez użycie danych słów kluczowych,
  • geolokalizację- wyniki z włączoną lokalizacją są najczęściej dostosowane do miejsca, w którym się przebywa.

Nie jest to oczywiście kompletna lista, jednak pokazuje ona, że umiejętne działania mają wpływ na to, aby trafiać w sposób organiczny do większej ilości klientów, zwiększyć sprzedaż i zmaksymalizować zyski. Pozycjonowanie to też jeden z najlepszych i stosunkowo niedrogich sposobów budowania renomy marki oraz świadomości istnienia i misji firmy.

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%