Trello to w podstawowej wersji doskonałe narzędzie do wizualnego planowania pracy dla zespołów i świetnie sprawdza do codziennej pracy szczególnie w metodzie Kanban. Mimo prostoty obsługi, okazuje się, że to prawdziwy kombajn możliwości! Sprawdź poniżej kilka sztuczek i porad, które sprawią, że praca z Trello będzie bardziej produktywna i jeszcze prostsza.
Są pewne rzeczy na tablicach, które robimy bardzo rutynowo – być może masz na swojej tablicy kolumnę ‘Testy’ i te zawsze zostają przypisane do Testera? Każde zadanie po przesunięciu do kolumny ‘Zakończone’ zawsze ręcznie archiwizujesz? A może jeśli karta zawiera listę podzadań, musisz zawsze ręcznie przesuwać do kolumny ‘Zakończone? Jeśli takie powtarzalne akcje w Twoich projektach występują często, na pewno docenisz możliwość zautomatyzowania takich przewidywalnych, ale zajmujących czas rzeczy. Tutaj z pomocą przychodzi dodatek do Trello – Butler, który takie rutynowe zadania pomoże świetnie zautomatyzować.
Żeby ustawić tę automatyzację, skorzystaj z dodatku Butler i stwórz swoje reguły na podstawie wyzwalaczy. Nie martw się, tworzenie reguł z tym dodatkiem jest naprawdę proste dzięki jasnemu interfejsowi, pozwalającemu w łatwy sposób dodać dużo szczegółów dotyczących wydarzeń wyzwalających, jak i oczekiwanych zautomatyzowanych akcji. Co więcej, jeśli korzystasz z dodatku Butler i program sam zauważy, że często wykonujesz pewne czynności, sam zaproponuje Ci ich automatyzację, żeby jeszcze bardziej usprawnić Twoją pracę.
Na start na pewno korzystasz z podstawowych elementów w Trello: kart, kolumn i przydzielania kart do osób, ale czy wiesz, że możesz dodatkowo usprawnić widok Twojej tablicy, żeby była bardziej przejrzysta? Dzięki temu jeden rzut oka pozwoli Ci stwierdzić, jaki jest aktualny stan prac.
Karty w kolumnach możesz oddzielić separatorami – żeby taki separator się pojawił, wpisz trzy myślniki (‘---‘) jako tytuł karty. Dzięki temu, łatwo oddzielisz karty przydzielone do konkretnych osób albo do konkretnych kategorii w jednej kolumnie w sposób wizualny. Karty łatwo możesz też spersonalizować dodając na ich awersach gify lub emoji – możesz tutaj ustalić ze swoim zespołem, że jeśli do zakończenia zadania potrzeba więcej informacji, taką kartę należy zaznaczyć pomarańczowym wykrzyknikiem, a jeśli zadanie przejdzie pozytywną weryfikację, oznaczacie ją uśmiechniętą buźką. Możesz też zachęcić zespół, żeby każda nowa wdrożona funkcja dostawała emoji startującej rakiety albo serduszka, co zdecydowani ułatwi świętowanie sukcesów. Mówiąc o sukcesach… jeśli do nazwy konkretnej kolumny dodasz emoji fajerwerków i przeciągniesz zadanie na tę listę, pojawi się konfetti, co może dodatkowo zmotywować zespół do wspólnej pracy.
Skróty… klawiszowe mogą też znacznie usprawnić Twoją pracę z Trello i warto zapoznać się z listą wszystkich dostępnych kombinacji, która dostępna jest po naciśnięciu klawisza ‘?’ gdy masz otwartą tablicę. Kilka z najczęściej używanych, to wykorzystywanie ‘@’ do oznaczania osób w komentarzach i przypisywania zadań, czy przełączenie się między kartami za pomocą strzałek. Dobre zaznajomienie się ze skrótami, a także zastosowanie wizualnych usprawnień czy automatyzacji w Trello pozwoli nie tylko zwiększyć produktywność, ale też uprzyjemnić pracę całemu zespołowi.
Poradnik Trello znajdziesz na https://leadership-center.pl/blog/trello-poradnik/