Zamknij

Bezpieczne pozycjonowanie ? czy to możliwe?

12:42, 29.08.2017 artykuł sponsorowany
Skomentuj Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Czy można w bezpieczny sposób pozycjonować swoją stronę? A jeśli tak, to jak takie działanie powinno zostać wykonane? Nie ma absolutnie niczego dziwnego w tym, że klienci, którzy noszą się z zamiarem wdrożenia pozycjonowania, zadają właśnie tego rodzaju pytania. Warto jest zatem dokładnie dowiedzieć się, czy i jak można w bezpieczny sposób pozycjonować swój serwis. Poniższy artykuł, przybliży państwu tę właśnie kwestię.

White hat SEO

Pozycjonowanie, w dużym skrócie, opiera się na publikowaniu w Sieci treści, mających na celu zwiększenie ruchu na naszej stronie. To mogą być zarówno artykuły sponsorowane, jak również wpisy blogowe, czy zwykłe ogłoszenia. Cała trudność polega jednak na tym, że każda z tych rzeczy, musi mieć określoną wartość dodaną – innymi słowy – jakość. Warto jest także wdrożyć tutaj taką zasadę, jaką jest white hat SEO – więcej informacji na stronie http://www.the-first.pl/oferta/pozycjonowanie/pozycjonowanie-stron/. W dużej mierze opiera się ona na dobrej optymalizacji treści na stronie, czy też dodaniu ich większej ilości. Będzie to z całą pewnością miało wpływ na podniesienie się naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania a jednocześnie nie będzie miało negatywnego wpływu na samą witrynę. Warto też uatrakcyjniać nasze treści publikowane w Sieci np. poprzez dodanie do nich różnego rodzaju infografik. To także nie zaszkodzi procesowi pozycjonowania, a dla użytkowników, którzy będą chcieli przeczytać dany artykuł, będzie to wartość dodana do treści.

Opozycyjnym działaniem do White hat SEO jest Black hat SEO – czyli działanie, które opiera się na nieetycznym wdrażaniu pozycjonowania. To słabej jakości artykuły umieszczane na słabych stronach czy zapleczach. Linki takie, zamiast podnieść pozycję strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, mogą przynieść nam kary od Google, chociażby w postaci nałożenia filtrów algorytmicznych na naszej domenie. Black hat SEO to innymi słowy szybkie zdobywanie dużej ilości linków. Działanie takie wygląda nienaturalnie, jest sztuczne i w związku z tym, Google może nałożyć na nas wspomniane wcześniej kary.

Nie od razu Kraków zbudowano – pozycjonowanie long tail

W powyższym stwierdzeniu, jest bardzo wiele racji, jeśli używamy go w kontekście pozycjonowania. Prawda jest bowiem taka, że aby nasza witryna w odpowiedni sposób zareagowała na pozycjonowanie, potrzebny jest czas. To, jak dużo jest go potrzebne i ile tak naprawdę będziemy musieli czekać na efekty, jest uzależnione od wielu, nierzadko bardzo indywidualnych czynników. To przede wszystkim specyfika branży, dobrane frazy kluczowe czy konkurencja w jednej konkretnej branży. Przykładowo, jeśli prowadzimy sklep z obuwiem i chcemy go pozycjonować na frazę buty, musimy liczyć się z tym, ze konkurencja będzie olbrzymia. Wszelkie duże, bardzo popularne sklepy internetowe, inwestując olbrzymie budżety w to, aby znaleźć się na pierwszej stronie wynikowej, mogą okazać się nierealne do wyprzedzenia. W takim przypadku zastosowanie fraz kluczowych z „długiego ogona” czyli long tail. Fraza taka mogłaby przykładowo wyglądać w ten sposób: „czerwone buty szpilki z odkrytymi palcami”. Przy tak dużej konkurencji na frazę ogólną, mamy w tym przypadku większą szansę na dostanie się na pierwszą stronę wynikową stosując właśnie frazy long tail. Minimalny czas oczekiwania to jednak około 3 do 4 miesięcy. To bezpieczna granica, po której przy dobrze wdrożonym pozycjonowaniu, na stronie, przysłowiowo powinno zacząć się coś dziać.

Czy pozycjonowanie w ogóle jest skuteczne?

Odpowiedź na to pytanie, jest tylko jedna: Tak, pozycjonowanie jest skuteczne, aczkolwiek musi być ono przeprowadzone w taki sposób, aby zostały zachowane wszelkie standardy bezpieczeństwa i jakości. Co za tym idzie, laik, nie będzie w stanie odpowiednio przygotować wszystkich elementów ( a jest ich naprawdę dużo ), które będą miały wpływ na pozycjonowanie naszego serwisu, w sposób odpowiedni. To zadanie, należy powierzać specjalistom w tym zakresie. Osiągnięcie pierwszej strony wynikowej, to automatyczne zwiększenie ruchu na naszej stronie. Szacuje się, że strona, która znajduje się na pierwszej stronie wynikowej, na pierwszej pozycji, może zebrać około 37% ruchu. Dla porównania, strona na pozycji 3 czy 5 zbiera od 10% do 15% ruchu.  

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%