Zamknij

Skuteczne ogłoszenie o sprzedaży mieszkania

09:32, 04.12.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:32, 04.12.2019

Wystawiasz mieszkanie na sprzedaż? Z pewnością przyszło Ci na myśl, by dać ogłoszenie w ogólnopolskich lub lokalnych serwisach ogłoszeniowych. W takich miejscach codziennie pojawiają się dziesiątki, jeżeli nie setki ofert. Dowiedz się, jak sprawić, by Twój anons wyróżnił się na ich tle.

Zanim zaczniesz redagować ogłoszenie

Napisanie dobrego ogłoszenia o sprzedaży nie jest wcale prostą sprawą. Masz tylko kilka sekund, by przykuć uwagę potencjalnego klienta. Jeżeli Ci się uda, możesz liczyć, że zapozna się on z całym ogłoszeniem, a następnie skontaktuje się z Tobą, by umówić się na oglądanie lokalu. Nie wychodź z założenia, że wystarczy napisać cokolwiek – taka oferta szybko zniknie w gąszczu innych.

Od czego zacząć tworzenie ogłoszenia? W pierwszej kolejności sprawdź, jak są tworzone dobre oferty sprzedaży mieszkań. Przykłady znajdziesz na tej stronie: https://gethome.pl/mieszkania/na-sprzedaz/warszawa/ochota/. Każda osoba przeglądająca ogłoszenia już na wstępie otrzymuje pulę najważniejszych informacji – o lokalizacji, cenie, powierzchni i liczbie pokoi znajdujących się w mieszkaniu. Każde ogłoszenie zostało też wyróżnione atrakcyjnym zdjęciem.

Przed przystąpieniem do tworzenia oferty przygotuj sobie pulę najważniejszych informacji. Istotne są nie tylko wyżej wspomniane parametry (czyli lokalizacja czy powierzchnia mieszkania), ale również to, co wyróżnia Twoje mieszkanie wśród innych. Atrybuty lokalu wykorzystasz, tworząc treść ogłoszenia.

Najpierw najważniejsze informacje, potem szczegóły

Gdy będziesz wprowadzał ogłoszenie do serwisu, zostaniesz poproszony o wypełnienie wielu pól. Większość portali wymaga od użytkowników podania choćby wspominanej już lokalizacji, określenia rodzaju budynku i daty jego budowy, typu ogrzewania czy powierzchni mieszkania. Tych informacji nie musisz już powtarzać w ogłoszeniu (choć możesz, by zaakcentować to, o czym piszesz). Skup się na zaprezentowaniu lokalu, na pokazaniu jego walorów. Jak to zrobić? Spójrz na poniższy przykład:

Sprzedam przestronne, luksusowe mieszkanie (95 mkw.) zaprojektowane przez architekta wnętrz. Do wykończenia pomieszczeń zostały użyte materiały najwyższej jakości – marmur, dużego formatu płytki ceramiczne sprowadzone z Włoch i egzotyczne drewno. W kuchni znajduje się sprzęt marki Bugatti. Mieszkanie doskonale skomunikowane z centrum miasta (10 min. samochodem).

Sprzedajesz mieszkanie do remontu? Nie warto tego faktu ukrywać. W zależności od stanu lokalu możesz napisać, że kupujący będą mieli możliwość urządzenia go według własnego gustu. Jeżeli mieszkania jest wysokie, podkreśl możliwość zbudowania antresoli. Skoncentruj się na podkreśleniu zalet i przemawianiu do wyobraźni osób, które będą przeglądać treść oferty.

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – bez emocji?

Pisząc ogłoszenie o sprzedaży mieszkania, powinieneś skoncentrować się na faktach i przedstawić je zwięźle – taką poradę znajdziesz w każdym poradniku dla sprzedających nieruchomości. By jednak zwiększyć zainteresowanie ofertą, a także uzmysłowić osobom poszukującym mieszkanie potencjał sprzedawanego przez Ciebie lokalu, rozbudź w nich emocje. Jak to zrobić? Załóżmy, że sprzedajesz 2-pokojowe mieszkanie położone na monitorowanym, strzeżonym osiedlu, a docelową grupą Twoich klientów są rodziny z dziećmi. Możesz napisać:

Mieszkanie jest położone na strzeżonym i monitorowanym osiedlu. To doskonały wybór dla rodzin, którym zależy na zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom.

Jeżeli mieszkanie leży w cichej okolicy i bezpiecznej dzielnicy, również warto to podkreślić, a jednocześnie uwiarygodnić swoje słowa. Możesz napisać:

Mieszkanie jest położone w cichej, zielonej okolicy. W pobliżu znajdują się dwa duże parki, w których można biegać, spacerować lub bawić się z dziećmi. Według rankingu przygotowanego przez Gazetę Wrocławską Psie Pole to najbezpieczniejsza dzielnica Wrocławia.

Takie ogłoszenia są atrakcyjne z kilku względów. Po pierwsze obok prezentowania faktów odwołują się również do emocji. Po drugie skrupulatnie i dokładnie przygotowanych opisów mieszkań jest naprawdę niewiele. Inaczej mówiąc, to prosty sposób, by wyróżnić swoje ogłoszenie wśród innych.

Nie tylko zdjęcia – jak jeszcze przyciągnąć uwagę klientów?

Zamieszczanie zdjęć przy ofercie jest dziś standardem. Nie każda fotografia nadaje się jednak do tego, by opatrzyć nią ogłoszenie. Zanim przystąpisz do fotografowania pomieszczeń, wykorzystaj zasady home stagingu. Zadbaj o porządek i usuń wszelkie osobiste drobiazgi z lokalu. Odpersonalizowanie wnętrz sprawi, że lokal na zdjęciach będzie prezentował się bardziej efektownie i profesjonalnie. Możesz też skorzystać z pomocy specjalistów i zamówić sesję zdjęciową.

Jeżeli chcesz wyróżnić swoje ogłoszenie wizualnie, sprawdź, czy będziesz mógł dodać panoramę 360° lub wirtualny spacer. Aktualnie coraz więcej agencji nieruchomości korzysta z tego rozwiązania. Dlaczego? Wirtualny spacer pozwala osobie poszukującej mieszkania dokładnie obejrzeć prezentowany lokal bez wychodzenia z domu. Inwestując w profesjonalną prezentację, możesz zaoszczędzić czas – zgłoszą się do Ciebie wyłącznie osoby rzeczywiście zainteresowane kupnem mieszkania.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%