Zamknij

Promowanie firmy na TikToku - od czego zacząć?

09:28, 09.05.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:30, 09.05.2022

TikTok to doskonała aplikacja w rękach przedsiębiorców. Ciężko aktualnie wyobrazić sobie marketing bez niego. Konto firmowe może być świetnym sposobem na promocję Twojej firmy, gdy korzystasz z niego umiejętnie. Wiele osób nie wie od czego zacząć, więc w tym artykule zostanie to dokładnie wytłumaczone.

Dlaczego warto zacząć promować firmę na TikToku?

TikTok to aplikacja zrzeszająca osoby w każdej grupie wiekowej, o różnych zainteresowaniach, poglądach czy wartościach. To właśnie dlatego stanowi idealne miejsce do reklamy dla Twojej firmy. Przy odrobinie wiedzy, możesz osiągnąć niesamowite rezultaty takie jak tiktok wyświetlenia, które przekładają się na rozpoznawalność marki. Takie rezultaty byłyby nieosiągalne w innych mediach społecznościowych, w takim samym czasie.

Od czego zacząć promowanie swojej firmy na TikToku? 

1. Wykup płatne reklamy

Do wyboru masz kilka rodzajów reklam. Zapoznaj się z zasadą ich działania i wybierz najbardziej odpowiadającą Ci formę!

  • Branded Hashtag Challenge - dzięki tej formie, możesz zapraszać użytkowników do udziału w kampanii, poprzez tworzenie treści z nią związanych. Oznacza się je konkretnym hasztagiem, więc jest to doskonała forma współpracy z popularnymi TikTokerami.
  • TopView - Format reklamy, mogący trwać nawet 60 sekund. Reklama wyświetlana jest użytkownikom po wejściu w aplikację, więc jest to świetna opcja, by zwiększyć zasięgi Twojej marki!
  • In - Feed Ads - Reklama wyświetlana jest w zakładce "Dla Ciebie". Użytkownik ma możliwość skomentowania jej, co pozytywnie wpływa na zasięg Twojej reklamy.
  • Brand Takeover - Format reklamy, który daje możliwość utworzenia i opublikowania 3,5 sekundowego filmiku, który użytkownikom wyświetli się po otworzeniu TikToka, lub w zakładce "DC".

2. Zadbaj o jakość Twoich filmów promocyjnych oraz płatnych reklam

Jest to zdecydowanie jeden z decydujących czynników, który wpływa na wyniki oglądalności na TikToku. Użytkownicy chcą oglądać filmy jedynie z dobrej jakości dźwiękiem czy obrazem. Taki materiał osiągnie lepszy czas oglądalności, co ma znaczący wpływ na szasnę trafienia do zakładki "Dla Ciebie", na której zdecydowanie powinieneś skupić swoją uwagę, podczas aktywności na TikToku.

3. Bądź kreatywny i nie bój się wykraczać poza schematy

Reklama nie musi, a nawet nie powinna być jedynie nudną treścią przekazującą zalety produktu. Warto skupić uwagę podczas nagrywania na aspekt humorystyczny, a nie doprowadzić do sytuacji, aby produkt stał się dominującym elementem. Wydaje się to bardzo irracjonalne, ale może przynieść świetne rezultaty. Możesz także zdecydować się na zakup usług typu tiktok obserwacje, które zaczynają się już od kilku złotych a znacznie uatrakcyjnią Twój profil.

4. Zachęcaj odbiorców do interakcji

Jest to najlepszy sposób, by widz zapamiętał na dłużej Twoją markę. Odpowiadaj na komentarze, lajkuj, przypinaj najciekawsze komentarze. Będą to ciągłe bodźce dla komentujących, które z pewnością spowodują, że Twój produkt/marka, zapadnie w pamięć użytkownikom. Dodatkowo, w ten sposób rozsiejesz ewentualne wątpliwości, które mogą mieć komentujący wobec produktu, który reklamujesz. Zachęcaj również do przesyłania Twoich filmików dalej, do znajomych Twoich obserwujących.        

5. Dodaj chwytliwy opis i link do strony internetowej Twojej firmy

Opis to element na Twoim profilu firmowym, którego nie możesz pominąć. Musi być chwytliwy i dobrze, by był związany z tematyką Twojej marki. Dodaj w nim również link do strony internetowej Twojej firmy, aby ułatwić jej znalezienie Twoim potencjalnym klientom.

Podsumowanie

TikTok to potężna machina marketingowa. Wykorzystaj te kilka rad do promocji Twojej firmy. Jeżeli zadbasz o interakcje z widzami, jakość filmików i tworzenie ciekawych treści, to w szybkim czasie jesteś w stanie osiągnąć niesamowite rezultaty, więc zacznij już dziś promować swoją firmę na TikToku!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%