Zamknij

Problemy z nadciśnieniem tętniczym

08:24, 31.12.2021 | ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Problemy z nadciśnieniem tętniczym dotykają coraz większe grono ludzi. Problem ten nie dotyka coraz młodszych ludzi, w tym nastolatków. Stała kontrola lekarza to podstawa przy tym schorzeniu i gwarancja, że nie dojdzie do poważniejszych konsekwencji. Oprócz stosowania się do zaleceń specjalisty, istotna przy nadciśnieniu tętniczym jest prawidłowa dieta i zdrowy styl życia. Zachowanie wszelkich zasad zdrowego odżywiania pomaga w obniżeniu ciśnienia i jego kontroli. Warto pamiętać, że nieleczona prowadzi do zawału serca i udaru mózgu, zatem nie można bagatelizować tego problemu.

Odpowiednia dieta

Dieta, która zapobiega wysokiemu ciśnieniu to posiłki, które zawierają obniżoną zawartość soli. Jest ona niebezpieczna dla zdrowia, ponieważ magazynuje wodę w organizmie. Większa ilość płynów podnosi ciśnienie tętnicze. Całe menu powinno być tak skonstruowane, żeby zawierało duże ilości potasu, który eliminuje z kolei sól z organizmu. Warto zatem sięgać po pomidory, szpinak, awokado czy łososia. Bardzo istotne jest również unikanie potraw i produktów, które podwyższają cholesterol. Należy unikać tłuszczy pochodzących od zwierząt, masła, warto ograniczać także wieprzowinę. I żółte sery. Niezwykle istotny jest także wapń, dlatego w diecie powinny znaleźć się twarogi, kefiry, chude mleko czy naturalne jogurty.

To, jak bardzo ważna jest dieta przy nadciśnieniu, podkreślają lekarze i specjaliści. Bardzo ważne, aby przykładać szczególną wagę do posiłków, tylko wtedy zagwarantujemy sobie, że nie dojdzie do poważnych komplikacji zdrowotnych. Warto zaufać w kwestii menu specjalistom, dlatego catering dietetyczny będzie doskonałym pomysłem, dzięki któremu dostarczone posiłki będą odpowiednio przygotowane pod specjalne wymagania. Catering dietetyczny Wrocław oprócz zdrowych i zbilansowanych posiłków pomaga także w regularnym ich spożywaniu.

Aktywność fizyczna i redukcja masy ciała

Sama dieta to nie wszystko, co należy uwzględnić, jeśli mamy wysokie ciśnienie tętnicze. Odpowiednia zmiana stylu życia pozwoli na dłuższe zdrowie, warto zatem zatroszczyć się także o ruch i aktywność fizyczną. Każdy trening powinien trwać minimum 30 minut. Warto postawić na ćwiczenia aerobowe, które dotlenią krew i cały organizm. Zatem regularny jogging, joga, jazda na rowerze czy pływanie są wskazane. Ćwiczenia należy rozpocząć od wolniejszego tempa i stopniowo zwiększać ich intensywność. Aktywność sportowa to również utrata masy ciała, która powinna być prawidłowo przy nadciśnieniu. Prawidłowa, czyli mieszcząca się we wskaźnikach BMI, który można wylicza sobie samodzielnie na podstawie kalkulatora lub poprosić o to lekarza.

Umiarkowana waga jest niezwykle ważna, gdyż nadmiar tkanki tłuszczowej sprzyja wzrostowi ciśnienia.

Zdrowy styl życia

Oprócz lekkiej diety bogatej w potas i wapń oraz regularnej aktywności fizycznej należy także ograniczyć, a najlepiej całkowicie zrezygnować z używek. Zaprzestanie palenia papierosów i innych wyrobów tytoniowych oraz ograniczenie spożywania alkoholu to kolejne kluczowe elementy w walce z nadciśnieniem. Spożywanie alkoholu w początkowej fazie prowadzi do spadku ciśnienia krwi, jednak po upływie około 6 godzin następuje jego gwałtowny wzrost, który utrzymuje się przez długi czas. Palenie papierosów powoduje, że zawarta w nich nikotyna uszkadza naczynia krwionośne, czego efektem jest podniesienie ciśnienie krwi. Warto zatem rozważyć, nie tyle ich ograniczenie, ale całkowicie z nich zrezygnować i cieszyć się lepszym zdrowiem.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%