Zamknij

Błędy żywieniowe w pracy

13:36, 04.09.2019 | ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Prawidłowe odżywianie ma ogromne znaczenie dla zdrowia. Wywiera też istotny wpływ na kondycję fizyczną i umysłową w pracy. Jeśli organizm otrzyma właściwy rodzaj i odpowiednią ilość składników odżywczych będzie pracował wydajnie, a Ty zwiększysz efektywność podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Dowiedz się, co może stać na przeszkodzie zdrowemu odżywianiu w pracy.

Brak jedzenia

W ferworze pilnych zajęć może zdarzyć się, że przez cały intensywny dzień nic nie zjesz. To dla organizmu ogromne obciążenie. Z pewnością nie będzie wtedy pracował efektywnie, a Ty możesz mieć trudności z koncentracją, zawroty głowy, a nawet omdleć z powodu spadku cukru. Dalsze konsekwencje niejedzenia w pracy odczujesz po powrocie do domu, kiedy doświadczając silnego uczucia głodu, zjesz cokolwiek, co wpadnie Ci w ręce. To prosta droga do nadwagi i problemów z układem trawiennym. Pomóc może zabieranie do pracy pożywnych koktajli. Ich wypicie nie zajmie zbyt wiele czasu i nie oderwie Cię od niecierpiących zwłoki spraw służbowych.

Sięganie po słodycze

Najłatwiej dostępnym źródłem energii są słodycze. Jeśli w pracy poczujesz głód, możesz chcieć go szybko stłumić batonikiem lub czekoladką. Na moment dostaniesz zastrzyk energii, lecz już po krótkiej chwili przestanie on działać, a Ty będziesz mieć ochotę na kolejną słodycz. Najlepszym sposobem na pozbycie się niezdrowego nawyku sięgania po kaloryczne słodkości jest zabieranie do pracy pojemników ze zdrowym, pełnowartościowym jedzeniem. Ważne, by posiłki zawierały węglowodany złożone i białko. Skutecznie zapobiegną napadom głodu, który będziesz chciał stłumić łakociami.

Jedzenie w pośpiechu

Zdarza się, że pracownicy jedzą przy biurku. Jedna ręka na klawiaturze, a w drugiej kanapka – znasz taką sytuację? Warto zmienić ten nawyk, gdyż uchodzi za nieelegancki. Jest również niezdrowy. Jedząc w pośpiechu niedokładnie przeżuwasz pożywienie i nie kontrolujesz jego ilości. Może to doprowadzić do problemów gastrycznych i przejadania się. Spróbuj znaleźć przynajmniej 15 minut na wizytę w jadalni i spokojne spożycie drugiego śniadania. Krótka przerwa w pracy pozwoli Ci odpocząć, dzięki czemu wrócisz do obowiązków z nowym zapasem energii.

Zamawianie fast foodów

W pracy łatwo ulec pokusie zamawiania fast foodów. Pożywienie tego typu dostarcza niewielu witamin, za to zawiera dużo tłuszczów i często również konserwantów. Jeśli nie masz czasu lub chęci przygotowywać w domu posiłków do pracy, zamawiaj zdrowe sałatki i kanapki oparte o naturalne składniki.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone