Zamknij

Trening siłowy w domu – niezbędny sprzęt

14:12, 04.06.2019 | materiały partnera

Zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna od kilku lat zyskują na popularności. Dla wielu osób uprawianie sportu stało się nieodłącznym elementem codziennych zajęć. Najważniejsze jest to, by aktywność fizyczna dawała radość i satysfakcję. Niektórzy decydują się nawet na aranżację domowej siłowni, by móc korzystać z niej w dowolnej chwili. Okazuje się, że do wykonania efektywnego treningu siłowego wystarczy wiedza i kilka akcesoriów.

Trening z własnym ciałem

Osoby początkujące, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z trenowaniem mogą ćwiczyć z własnym ciałem. Taki trening również daje efekty jeśli jest odpowiednio wykonywany. Trzeba pamiętać, by na początku ćwiczyć największe partie mięśniowe – plecy, nogi i klatkę piersiową. Później należy przejść do mniejszych partii – bicepsów, tricepców, łydek. Najlepszymi ćwiczeniami z własnym ciałem są m.in.: pompki, przysiady, wspinaczka górska i rowerek.

Trening siłowy z obciążeniem

Jeśli zależy nam na trenowaniu z profesjonalnym sprzętem, to wystarczy zaopatrzyć się w kilka akcesoriów. Bardzo przydatnym narzędziem jest drążek, który umożliwia trenowanie rąk i brzucha. Warto zainwestować w hantle i kettle, które pozwalają na wykonywanie różnych ćwiczeń z ciężarami. Dzięki hantlom można ćwiczyć nogi, brzuch, ramiona, plecy, a nawet klatkę piersiową. Wraz ze wzrostem siły mięśni należy zwiększać ciężar hantli. Kettle są doskonałe do wykonywania wykroków i zakroków oraz przysiadów. Poza tym, bardzo użytecznym przyrządem jest ławeczka do ćwiczeń. Na rynku dostępne są bardzo wygodne modele, które podlegają modyfikacji. Można zmieniać ich nachylenie i wysokość, w zależności od ćwiczenia. Wysokiej jakości sprzęt sportowy dostępny jest na: specialfitness.pl. Firma oferuje akcesoria dla stacjonarnych siłowni, więc dostępny sprzęt jest solidny i wytrzymały. Warto wspomnieć, że wiele sprzętów ma niewielkie rozmiary, więc można je łatwo złożyć i schować do szafy albo pod łóżko.

Uzupełnienie treningu siłowego – cardio

Warto pamiętać, że trening siłowy pozwala wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie, ale nie zwiększa naszej kondycji i wydolności. Doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń z ciężarami jest trenowanie na maszynach cardio. Można zaopatrzyć się w bieżnię, rower stacjonarny albo orbitrek. Wiele osób trenuje w ten sposób w terenie. Jeśli nie lubisz tego rodzaju aktywności, alternatywą jest na przykład pływanie, długie spacery, sporty zespołowe, albo jazda na rolkach. Ważne, by rozruszać ciało i zmusić je do innego rodzaju wysiłku. Połączenie treningów: siłowego i cardio świetnie wpływa na samopoczucie i kondycję ciała.

Jak widać, efektywny trening siłowy można z powodzeniem wykonywać w domu. Jest to świetne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na dojazdy do stacjonarnych klubów fitness czy siłowni. Wielu początkujących decyduje się najpierw ćwiczyć w domu, by przyzwyczaić ciało do wysiłku. Warto jedynie pamiętać, by z czasem zwiększać intensywność ćwiczeń, w ten sposób zobaczymy pożądane efekty.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone