Zamknij

Jak zaprojektować wizytówkę?

10:28, 26.04.2019 | artykuł sponsorowany

Jeśli jesteś poważnym biznesmenem i zależy Ci na budowaniu profesjonalnego wizerunku, wizytówki to Twoje nieodzowne wyposażenie. Warto zawsze mieć je pod ręką – nigdy nie wiesz, kiedy nadarzy się dobra sytuacja do wręczenia tego niepozornego, ale potężnego kartonika. Jeżeli jednak chcesz mieć pewność, że wizytówka wywrze pozytywne wrażenie – zadbaj również o to, aby ją zaprojektować w przemyślany sposób.

Jak powinna wyglądać dobra wizytówka? Jej rozmiar, podobnie jak układ, są dość standardowe. Jednak na sam projekt wizytówki, a także jakość jej wykonania masz już większy wpływ. Na co zatem zwrócić uwagę?

Design wizytówki a Twoja marka

Wizytówka jest elementem systemu identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dlatego musi być z nim w pełni spójna. Przy wykonywaniu projektu warto zwrócić uwagę na zachowanie:

  • kolorystyki znanej z innych materiałów promujących firmę,
  • kształtu i designu logotypu,
  • kroju czcionki stosowanego przez firmę.

Jeżeli Twoja marka nie ma jeszcze spójnego systemu identyfikacji – powierz jego wykonanie ekspertom jeszcze zanim przystąpisz do projektowania i zlecania wykonania wizytówek. Taką usługę zrealizują dla Ciebie również dobre drukarnie, takie jak drukarnia internetowa openprint.pl.

Jednostronna czy dwustronna?

Zamawiając wizytówki, musisz się zastanowić również nad tym, czy powstanie wersja jedno- czy dwustronna. Co wybrać? Jednostronna wizytówka zazwyczaj jest po prostu tańsza. Niemniej jednak, ta, którą zadrukujesz z dwóch stron, pozostawia znacznie szersze pole do działania. Jak wykorzystać efektywnie powierzchnię obu? Przykładowo, awers może być miejscem, w którym umieścisz dane teleadresowe firmy, a rewers może być poświęcony hasłowemu opisowi zakresu działalności firmy. Często zdarza się też, że rewers traktuje się jako swoistą „okładkę” wizytówki, a więc miejsce na umieszczenie dużego logotypu. To dobry kierunek działania, jeśli zależy Ci na wzmocnieniu i utrwaleniu wizerunku marki.

Rodzaj papieru ma znaczenie

Wizytówka buduje Twój prestiż. Jeżeli więc zamierzysz ją wręczyć potencjalnym, kluczowym kontrahentom, nie możesz sobie pozwolić na jej wydruk na cienkim, podatnym na zniszczenie i zagięcie papierze. Nowoczesne drukarnie oferują bardzo szeroki wybór typów papieru – od klasycznego matowo-kredowego w odcieniu bieli, aż po papiery o wyższej gramaturze i w nietypowej kolorystyce (np. w odcieniach czerwieni, złota czy srebra) oraz teksturze (np. prążki czy filc). Choć inwestycja w jakość premium jest wyższa, opłaca się – zwłaszcza, jeśli kierujesz swoje usługi do zamożniejszego sektora.

Pamiętaj: dodatkowo wizytówki można pokryć folią i/lub lakierem UV – zarówno dla ich zabezpieczenia przed zniszczeniem i wypłowieniem, jak i dla wzmocnienia soczystości kolorów. Ciekawym trendem jest też tzw. technologia hot-stamping, a więc foliowanie metaliczne na gorąco, które nadaje wizytówce trójwymiarowy efekt.

Jak widać, najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z doradcą w dobrej drukarni – tak, aby dopasować wszystkie szczegóły związane z projektem do oczekiwań oraz budżetu. Wówczas powstaną wizytówki, które staną się Twoją najlepszą wizytówką.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone