Zamknij

Czy warto korzystać z pomocy agencji social media?

09:59, 28.02.2019 | materiały partnera

W raporcie Głównego Urzędu Statystycznego „Jak korzystamy z Internetu?”, opublikowanego w marcu 2018 roku, można zaobserwować wzrost zainteresowania użytkowników internetu serwisami społecznościowymi. Dokument ukazuje dane podsumowujące 2016 oraz 2017 rok, stworzone na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród osób w przedziale wiekowym 16-78. Aż 48% badanych osób odpowiedziało, że używa Internetu do korzystania z serwisów społecznościowych. To o 5% więcej, niż w roku 2016. Według licznych prognoz, te statystyki będą znacznie wzrastać.

Social media oknem na świat

Korzystanie z serwisów społecznościowych za pomocą telefonów komórkowych jest niezwykle proste i wygodne. Programiści wprowadzają dodatkowe udogodnienia i aktualizacje aplikacji, wśród których znajduą się: Snapchat, Instagram, Facebook, Twitter. To one mają największy wpływ na użytkowników. Wiele osób to właśnie dzięki nim zapoznaje się z wiadomościami ze świata, śledzi codzienność swoich ulubionych aktorów, blogerów i marek, a także poznaje różne firmy i wartościowych producentów. Zarówno małe, jak i duże firmy, skupiają się na reklamie w social media oraz na tym, aby budować pozytywny wizerunek poprzez odpowiednie prowadzenie własnych profili. Dlaczego większość z nich korzysta ze specjalistycznej pomocy i jakie są tego plusy?

Dobra komunikacja to nie wszystko

Jedną z bardzo istotnych kwestii w social media marketingu jest komunikacja z odbiorcami. To stosowanie odpowiedniego języka oraz dobór charakteru przekazów wpływają na to, czy użytkownicy będą śledzić profile danej firmy. Z tym zadaniem może poradzić sobie każdy, kto zna politykę firmy oraz potrafi dostosowywać treści do grupy docelowej. Są jednak takie działania, które niskimi kosztami jest w stanie realizować jedynie agencja social media np. Media Click. Pracownicy to specjaliści, którzy na bieżąco śledzą trendy internetowe. Wiedzą, jakie reklamy będą w danym momencie „na czasie”. Ponadto mają kontakt z influencerami. Agencje mogą więc zaplanować długoterminowe akcje promocyjne nie tylko poprzez reklamę wyróżniającą się graficznie, językowo oraz wizerunkowo, ale także pod względem promowania marki przez wpływowych użytkowników social mediów. Oto najistotniejsze zadania agencji social media:

  • badanie środowiska internetowego
  • ciągłe śledzenie trendów
  • kontakt z influencerami
  • negocjacje cen kampanii reklamowych
  • tworzenie strategii reklamowych w oparciu o charakterystykę danej firmy
  • budowanie społeczności zainteresowanych produktami
  • reagowanie na sytuacje kryzysowe

Większe zasięgi – lepsza sprzedaż

Na zyski danej marki bardzo duży wpływ mają promujący je influencerzy oraz liczba odbiorców publikowanych treści. Agencje wiedzą, jakie hashtagi przyciągają nowych obserwatorów. Potrafią tworzyć treści, które wzruszają, bawią, czy budzą zainteresowanie. Ponadto dysponują szeregiem narzędzi, które sprawdzą się nie tylko w promowaniu marki, ale też poprawieniem jej wizerunku po spadku popularności (spowodowanym nieodpowiednim reagowaniem na zapytania odbiorców, czy problemy klientów, którzy nie są zadowoleni z produktu/usług).

Marian Zieliński – mediaclick.pl


 

(materiały partnera)
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone