Zamknij

Ford Focus – ostatni moment na trzecią generację

11:02, 26.06.2018 | ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Ford Focus to model dostępny w sprzedaży od 1998 roku. Od samego początku cieszył się dużą popularnością i do dziś sporo aut z pierwszej edycji jeździ po polskich ulicach. Aktualna generacja Focusa nosi numer 3, a za chwilę wchodzi na rynek „czwórka”.

 

Zacznijmy od tego, że trzecia edycja Forda Focusa kontynuuje sukcesy swoich poprzedników. Po raz kolejny sprzedaż tego auta byłą zadowalająca, Ford dotrzymał tempa trendom stylistycznym i wypuścił na rynek auto, które dobrze wygląda i świetnie się prowadzi. Ale po kolei.

Ford Focus - trzecia generacja auta

Co wyróżnia Forda Focusa trzeciej generacji? Zdecydowanie jego wygląd zewnętrzny, który po liftingu otrzymał nowe linie, nową atrapę chłodnicy, lampy oraz zderzaki. Nabrał więcej dynamizmu i drapieżności przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich proporcji. Zmiany wystąpiły także wewnątrz auta – przede wszystkim czytelny kokpit i znacznie większy i wygodniejszy w obsłudze panel dotykowy. Kierownica zyskała zgrubienia, dzięki którym łatwiej leży w dłoniach, fotele pozostały wygodne i również dobrze trzymają ciało na zakrętach. Największe zmiany nastąpiły z tyłu – bagażnik został odrobinę podniesiony, lampy zupełnie przeprojektowane i wydłużone, a to właśnie idealnie wieńczy sportowy charakter auta. Co natomiast kryje się pod maską Forda Focusa 3?

Dysponuje on wieloma wersjami silnikowymi – podstawowa to EcoBoost 1.0, która jest ekonomiczna, mimo że posiada moc 100 lub 125 KM (kosztem tego jest jedynie przyspieszenie, które zamyka się w ok. 12 sekundach – to w końcu 3-cylindrowy motor). Jeśli natomiast sięgniemy po silniki EcoBoost w wersji 1.5, możemy już liczyć na moc w wysokości 150-183 KM, co skraca czas przyspieszenia o ok. 4 sekundy! W ofercie dostępny jest też silnik wolnossący Ti-VCT o mocy od 85 do 125 KM, i w tej jednostce montaż LPG jest jak najbardziej opłacalny - a także napędy Diesla. W wersji RS focusy mogą osiągać moc nawet do 350 KM!

Wyposażenie nowego Forda

Pod względem wyposażenia Ford Focus trzeciej generacji spełnia wszystkie oczekiwania, jakie można mieć wobec auta z tego segmentu. W standardzie jest ABS, ESP, elektryczne lusterka i szyby, system Active City Stop, który hamuje samodzielnie w miejskich korkach, a do dokupienia są też systemy monitorujące obszar martwego pola w lusterku czy kamerę cofania. Wszystko oczywiście w zależności od wersji wyposażenia i dodatkowej, opcjonalnej stylizacji. By dotrzymać kroku konkurencji, producent zaprojektował też własny system Active Park Assist, który znacznie ułatwia parkowanie w mieście. Polega on na znanej już technologii, która samodzielnie rozpoznaje miejsce parkingowe oraz dzięki synchronizacji z pedałem gazu i hamulca bez udziału kierowcy obraca kierownicą, by zaparkować na właściwym miejscu. To samo wsparcie możemy uzyskać także w momencie wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Samochody stają się więc coraz bardziej autonomiczne! Więcej o Fordzie Focusie 3 znajdziemy pod adresem: https://www.ford.pl/osobowe/focus.  

Ford Focus czwartej generacji?

A co ze wspomnianym modelem czwartej generacji? Akurat pod względem technologicznym ma to być duży krok do przodu, także w kontekście bezpieczeństwa. Podniosą je zdecydowanie LED-owe reflektory, które potrafią doświetlać zakręty przy wolnych i szybkich manewrach, a także mogą być odpowiednio kierowane przez system rozpoznawania znaków. Na drodze w nocy możemy więc czuć się bezpieczni. Technologiczną ciekawostką będzie zdecydowanie wyświetlacz HUD, który umieszczony jest za kierownicą w postaci przezroczystej płytki z wyświetlaczem. Rozwiązanie to wprawdzie znane jest z innych marek, ale w Focusie będzie miało swój debiut. Wyświetlacz taki zapewnia komfort i większe bezpieczeństwo, ponieważ pozwala kierowcy nie odrywać wzroku od drogi, gdy sprawdza podstawowe parametry jazdy.

Chyba najciekawszym rozwiązaniem jest aktywne zawieszenie, którego zadaniem będzie rozpoznawanie i przechytrzanie dziur na drodze. Polega to na tym, że specjalny system, który co milisekundę analizuje wibracje z kół, rozpoznaje zbliżającą się dziurę i we właściwym momencie zatrzyma opadanie koła (synchronizacja z amortyzatorem), dzięki czemu z mniejszą siłą uderzy ono o drugą krawędź koleiny. Dodatkowo system został tak zaprojektowany, że tylne zawieszenie informowane jest o dziurze chwilę wcześniej przez informacje z przedniej pary amortyzatorów, dzięki czemu całość działa precyzyjniej. Można powiedzieć, że samochód  dzięki temu unosi się ponad dziurami… Pod względem wizualnym „czwórka” również nie będzie odbiegać od najnowszych trendów – auto jest dynamiczne, lekko zadziorne, ale widać jednocześnie, że pretenduje stylistycznie do aut z wyższej klasy.

To ruch typowy dla coraz większej ilości producentów – wystarczy spojrzeć choćby na nowe modele samochodów takich producentów jak Peugeot, Hyundai czy Renault. Stylistycznie są to perełki 2018 roku, a nowy Ford Focus może być kolejną z nich.

(ARTYKUŁ SPONSOROWANY)
© tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone