Zamknij

VOLVO XC90 ? w SUV-ach siła

08:04, 25.06.2018 ARTYKUŁ SPONSOROWANY Aktualizacja: 08:06, 25.06.2018

Czytając opinie fachowców na temat VOLVO XC90, nietrudno wyciągnąć wniosek, że szwedzki gigant po raz kolejny zgarnął wszystkie asy. W tej chwili jest to jeden z najbardziej rozchwytywanych SUV-ów klasy premium, który ma wszelkie predyspozycje, by stać się wzorem do naśladowania w swoim segmencie.

Tajemnicy sukcesu szwedzkich SUV-ów bez wątpienia należy się doszukiwać w ich legendarnej jakości, niezawodności i wyważonym, a jednak wzbudzającym respekt designie. W ich popularności, zaskoczenia raczej nie ma. Volvo przez ostatnich sto lat przyzwyczajało nas do najwyższych standardów. 

Co my widzimy w tych SUV-ach?

SUV-y są w modzie – co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Trend ten nie tak dawno temu przybył do Europy z USA, gdzie jak, wiadomo, wszystko musi być odpowiednio duże, wygodne i rodzinne. Już 30 lat temu Amerykanie odkryli, że samochody terenowe i półciężarówki nie są najlepszymi środkami transportu w przestrzeniach miejskich. Idealnym rozwiązaniem okazały się właśnie SUV-y, ponieważ udało się w nich połączyć przestronność i pakowność terenówek oraz miejską elegancję będącą podkreśleniem statusu klasy średniej. SUV-y są odpowiednio duże, by zmieścić do nich całkiem sporą rodzinę, zapakować solidną ilość bagaży, a jednocześnie są wystarczająco zgrabne, by nie sprawiać problemów przy parkowaniu. Te pojazdy, jak żadne inne, świetnie wyglądają na ulicach dużych ośrodków miejskich, dając jednocześnie kierowcy luksus bycia niepokonanym na szosie. Wysokie krawężniki, nierówna nawierzchnia, zniszczone podmiejskie drogi i bezdroża – tam SUV-y radzą sobie doskonale. Europa, a zwłaszcza jej środkowa i wschodnia część, zaufała tym samochodom o wiele później niż USA i Kanada. Dziś jednak ich popularność jest naprawdę spora. Wedle najnowszych szacunków, jeszcze do 2020 roku Europejczycy kupią blisko 2 mln SUV-ów. Trudno się temu dziwić, wszak w tej chwili nie ma i na pewno szybko nie będzie na rynku dużych, eleganckich, a jednocześnie zwrotnych „gablot”, które mogłyby stanowić konkurencję dla SUV-ów.  

SUV-y są trendy

Rok 2016 zamknął się liczbą 1,5 mln sprzedanych kompaktowych SUV-ów. W 2017 rozeszło się ich 1,8 mln, a 2018 ma być jeszcze lepszy pod tym względem. Zdaniem fachowców z branży motoryzacyjnej bardziej niż prawdopodobne jest to, że do 2020 roku z salonów wyjadą 2 mln tych przestronnych elegantów. W tej chwili SUV-y wespół z pojemnymi i ekonomicznymi crossoverami tworzą już 10 procent rynku samochodowego na tylko samym Starym Kontynencie. Co ciekawe, najlepszym rynkiem zbytu dla tych pojazdów jest Łotwa. W tym niewielkim wschodnioeuropejskim kraju rynek SUV-ów stanowi 8,1 proc. całego segmentu samochodowego. Niewiele mniej jest w Irlandii i… Estonii. 

Świt hybrydy

Choć ponad połowa SUV-ów poruszających się dziś po europejskich drogach to diesle (w 2017 roku było ich aż 59 proc.), a 35 proc. to pojazdy z silnikiem benzynowym, to nie da się nie zauważyć coraz odważniejszej ekspansji hybryd. Rosnąca świadomość ekologiczna obywateli świata oraz restrykcje wprowadzane przez kolejne zachodnioeuropejskie kraje powodują, że za jakiś czas takie samochody staną się jedynym wyjściem. W samym tylko pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano o 95,7 proc. więcej samochodów tego typu niż rok wcześniej. Volvo XC90 utrzymuje się w czołówce popularności hybrydowych SUV-ów. W 2017 roku sprzedano ich 98.

Wśród czempionów

Przysłuchując się motoryzacyjnym Polaków rozmowom, nietrudno odgadnąć, który z SUV-ów stanowi dziś obiekt największego pożądania. Volvo XC90 to prawdziwy gorący temat wśród samochodziarzy i ekspertów. Wystarczy tylko spojrzeć na listę branżowych nagród, jakie dotychczas udało mu się zebrać. Już w 2014 roku redakcja czasopism „Motor” i „Auto Moto” uznała go za Auto Lidera 2014 w kategorii Duży SUVi i Auto Terenowe. Nie bez znaczenia jest, że na oba tytuły wpływ miały głosy czytelników oraz internautów. W tym samym roku XC90 otrzymał nagrodę Auto Lider w kategorii Premiera Motoryzacyjna Rok później szwedzki SUV otrzymał przyznawaną od 1976 roku przez magazyn „Auto Świat” Złotą Kierownicę w kategorii „Auto Luksusowe”.  Również czytelnicy legendarnego „Auto Motor Sport” docenili Volvo XC90. Dzięki ich głosom szwedzki czempion otrzymał prestiżową nagrodę Best Cars 2016. Co istotne, o przyznaniu tego tytułu zadecydowały głosy mieszkańców 12 krajów Europy, a także Meksyku, Brazylii i Chin. Jest to zatem sukces prawdziwie międzynarodowy.

Z innych istotnych wyróżnień warto jeszcze wymienić przyznaną w 2015 roku nagrodę Mobile Trends Award przyznawaną przez ekspertów z branży IT oraz mobilnych technologii. Każdego roku przyglądają się oni nadchodzącym trendom i wybierają marki (nie tylko samochodów!), którym najlepiej udaje się podążać za duchem czasu, a nawet go wyprzedzać. O nowym Volvo XC90 dużo się mówi i dużo słyszy. Samochód ten stał się obiektem pożądania wielu Polaków. Sekretem tego sukcesu nie są jednak same nagrody, ale to, co przez długie lata sprawiało, że ta wielka szwedzka marka kojarzyła się wszystkim zmotoryzowanym jak najlepiej, a więc: klasą, solidnością, bezpieczeństwem i atrakcyjnym designem

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%