Założenie sklepu internetowego z punktu widzenia technicznego nie jest trudne. Większym problemem jest dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów. Jak zatem promować sklep internetowy, aby cieszyć się dobrą sprzedażą? Tego dowiesz się z tego artykułu.
Wymyślasz nazwę swojej marki, wybierasz oprogramowanie do sklepu internetowego, konfigurujesz stronę www i czekamy na sukces e-commerce. Czy tak wyobrażasz sobie sukces w sklepie online? Mamy nadzieję, że nie. Bo tak on na pewno nie wygląda.
Sklep internetowy w przeciwieństwie do portali typu marketplace (Allegro, Amazon) działa pod własną domeną (adres URL wpisywany do przeglądarki). Oznacza to, że klienci nie dowiedzą się o jego istnieniu, jeśli nie podejmiesz działań marketingowych.
Zastanów się, w jaki sposób niby mieliby trafić na Twoją platformę? Jeśli nie wiesz kompletnie nic na temat promocji sklepu, śpieszymy z wyjaśnieniem na temat dostępnych sposobów. Podejmując działania zwiększające widoczność sklepu internetowego, masz do dyspozycji:
Musisz wiedzieć, że sposobów dotarcia do klientów jest więcej, ale te powyżej są jakby tymi najbardziej oczywistymi — dostępnymi od początku funkcjonowania sklepu. Teraz pora, aby zastanowić się, jak promować sklep internetowy z wykorzystaniem każdej z przytoczonych metod.
Ta forma marketingu jest jedną z najbardziej oczywistych, jeżeli mówimy o stronach internetowych. Każdy właściciel witryny chce, aby jego strona była na samej górze w Google. Niestety osiągnięcie upragnionego celu wiąże się z wielomiesięczną pracą, a i tak zdobycie pozycji numer jeden może się nie udać.
Jeśli zastanawiasz się, skąd nasze obiekcje, to musisz wiedzieć, że duże firmy mają ogromne budżety na promocję swoich sklepów internetowych w Google. Jeśli więc nie masz wystarczającego budżetu, może się okazać, że firmy te będą poza zasięgiem Twoich możliwości. Dobrym wyjściem może być wtedy pozycjonowanie w Google mniej popularnych fraz. To oczywiste — im dane słowo kluczowe jest mniej popularne, tym łatwiej zająć wysoką pozycję.
Przy pozycjonowaniu Twojego sklepu może być potrzebne wsparcie osoby, która specjalizuje się w tworzeniu treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarkę Google. Jeśli takiej osoby nie masz na podorędziu, wtedy możesz nauczyć się tworzyć takie teksty — zostać specjalistą od tekstów SEO. Przyszły SEO copywriter kurs może odbyć bez wychodzenia z domu. Obecnie w sieci jest wiele platform edukacyjnych.
Wracając do pozycjonowania strony sklepu, musisz pamiętać, na jakich obszarach trzeba się skupić, aby Google wysoko oceniało Twoją stronę.
To oczywiście zaledwie kilka działań, które decydują o wysokiej pozycji, niemniej są one kluczowe przy promocji sklepu internetowego w Google.
jak już wspomnieliśmy, na efekty pozycjonowania sklepu musisz długo czekać. Ważne, abyś działał w tym obszarze, ale chcąc zacząć sprzedaż od pierwszych dni. Musisz również zatroszczyć się o klientów z reklamy.
Dlaczego reklama jest tak dobra w pierwszym etapie promocji sklepu? Otóż każda strona może z niej skorzystać. Nie musisz czekać wielu miesięcy na efekty działań reklamowych — płacisz Google określoną kwotę i od razu możesz ustawić swoją reklamę.
Jeśli nie masz dodatkowych środków na specjalistę od reklamy w Google, możesz samodzielnie uczyć się całego procesu. Nawet Google udostępnia sporo materiałów na temat tej formy promocji sklepu.
Mając sklep, koniecznie musisz założyć swoje strony w kanałach społecznościowych, na których przebywają użytkownicy z Twojej grupy docelowej. Musisz też oczywiście wcześniej zbadać internet i dowiedzieć się, gdzie spędzają czas Twoi potencjalni klienci.
Taka analiza mediów społecznościowych może być dość żmudna. W końcu nie ma gotowych narzędzi, które pokazałyby Ci to od razu. Warto więc spędzać jak najwięcej czasu na różnych grupach w konkretnych kanałach społecznościowych i sprawdzać, jak wygląda tam zainteresowanie Twoimi produktami.
Jeśli nie masz pomysłu na działania w mediach społecznościowych, możesz skontaktować się z porfesjonalnym content marketerem: https://bartekgasior.pl/
Pamiętaj, że nie musisz się ograniczać do sprzedaży tylko i wyłącznie w swoim sklepie. Gdy masz już swoją stronę i założoną działalność gospodarczą, możesz zarejestrować się na popularnych marketplace-ach typu Allegro, czy Amazon.
Na pewno wyobrażasz już sobie zalety dla promocji Twojego sklepu internetowego, jakie niesie obecność na tych portalach. Po pierwsze, codziennie tysiące (a może miliony?) klientów odwiedzają te strony, by dokonać zakupów.
Tutaj nie musisz zadawać sobie pytania, jak promować sklep internetowy, bo tu klienci sami mogą go znaleźć. Ważne, aby udało Ci się sprawić, że zapamiętają Twoją markę. Jeśli osiągniesz ten cel, być może klient kolejny raz na zakupy przyjdzie bezpośrednio już do Twojego sklepu.
Jak widzisz, sposobów promocji sklepu jest obecnie kilka. Widzisz również, że efekty każdego z nich przychodzą w różnych przedziałach czasowych. Jeśli koniecznie chcesz rozkręcić sprzedaż od samego początku działalności firmy, musisz postawić na któryś z rodzajów reklamy.
Jeśli będzie ona skuteczna (perswazyjna, prawidłowo ustawiona w systemie), Twój sklep zacznie sprzedawać. Nawet w momencie, gdy Twoje ceny nie będą wcale najniższe na rynku. Zapamiętaj, że nie każdy klient traktuje cenę jako główne kryterium decyzyjne.