Oferty złożone w pierwszym przetargu na modernizację i rozbudowę oczyszczalni okazały się za wysokie - takie tłumaczenie słyszymy w Przedsiębiorstwie Komunalnym w Tucholi, które wykreśliło niektóre, ale nie główne, elementy modernizacji całego kompleksu i już ogłosiło drugi przetarg na jej wykonanie.
Przy okazji realizacji projektu na modernizację i rozbudowę Oczyszczalni Ścieków w Tucholi tutejsze Przedsiębiorstwo Komunalne chciało wykonać kilka dodatkowych prac, m.in. wyremontować i ocieplić budynek administracyjny oczyszczalni. Ceny proponowane przez oferentów na wykonanie tego, konkretnego zadania znacznie jednak przekroczyły oczekiwania zleceniodawcy. Oferenci modernizację budynku administracyjnego wycenili na kwotę od 2 do 2,5 mln zł. Jako powód podali rosnące koszty materiałów i brak rąk do pracy.
- Za tę cenę bylibyśmy w stanie wybudować nowy obiekt - ocenia prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Tomasz Stybaniewicz. - Uznaliśmy więc, że zrezygnujemy z tych dodatkowych elementów. Odstąpienie od tego nie wpłynie na realizację projektu głównego, jakim jest modernizacja i rozbudowa oczyszczalni. To były rzeczy dodatkowe.
Przedsiębiorstwo Komunalne zdecydowało się wobec tego na ogłoszenie drugiego przetargu na modernizację oczyszczalni.
- Można powiedzieć, że to coś w roli dogrywki - tłumaczy Tomasz Stybaniewicz. - Podeszliśmy do sprawy po gospodarsku. Budynek administracji wyremontujemy osobno. Skorzystamy przy okazji z usług lokalnych przedsiębiorców.
Termin składania ofert w przetargu - dogrywce wyznaczono na 27 września.
- Firmy, które startowały w pierwszym przetargu, zostały o wszystkim powiadomione. Liczę, że do tego czasu opracują kolejne oferty uwzględniające to wszystko, z czego zrezygnowaliśmy - informuje szef PK.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz