E-mail z informacją o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania to oszustwo! ZUS nie kontaktuje się w ten sposób. Nie odpowiadaj na taką korespondencje, nie otwieraj załączników.
O nowych sposobach działań cyberprzestępców można informować codziennie, a i tak nie jest się w stanie wychwycić wszystkich wykorzystywanych przez nich metod oszustw. Teraz po raz kolejny zaczęli podszywać się pod Zakład Ubezpieczeń Społecznych i ponownie podjęli aktywność w Internecie. Czas ku takim praktykom idealny: rozliczanie składek, PIT-ów, podsumowanie i zamykanie poprzedniego roku... Nasza czujność (jak zwykle) może być nieco uśpiona.
Jak informuje Krystyna Michałek, rzeczniczka regionalna ZUS województwa kujawsko-pomorskiego, tym razem oszuści wysyłają e-maile, m.in. z informacją o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]. Zakład nigdy nie używa takiego adresu! Ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile ani nie otwierać zawartych w nich załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
– ZUS nie wysyła maili do swoich klientów z informacją o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – przypomina Krystyna Michałek.
Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. W sytuacji, w której ktokolwiek ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien skontaktować się z tucholską placówką ZUS lub z centrum obsługi telefonicznej pod numerem: (22) 560-16-00. Próby oszustw zawsze można zgłaszać także do najbliższego posterunku policji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz