Zamknij

Historia marki Adidas

10:25, 28.09.2018 ARTYKUŁ SPONSOROWANY Aktualizacja: 08:38, 01.10.2018

Buty marki Adidas znane są na całym świecie od lat, a sama marka jest jednym z potentatów obuwia sportowego. Logo firmy uznawane jest za jedno z najbardziej rozpoznawalnych, natomiast sneakersy tworzone przez Adidasa są kupowane od wielu lat, zarówno w Polsce, jak i na reszcie globu. Jednak początki marki były bardzo skromne…

Trudne początki

Historia marki rozpoczęła się w 1920 roku, czyli 100 lat temu. Jednak buty były szyte w pralni przez chłopaka z Bawarii, który chciał stworzyć własny biznes i równocześnie interesował się piłką nożną. Oczywiście buty nie przypominały dzisiejszych adidasów, ponieważ cholewka zrobiona była z płótna namiotu wojskowego, a podeszwa z gumowej uszczelki od zbiornika na paliwo. Można nawet stwierdzić, że był to początek ekologicznej technologii w modzie. Na początku buty trafiały do uczniów miejscowej szkoły. Kilka lat później do biznesu dołączył brat chłopak i razem stworzyli firmę, zatrudniająca około 70 pracowników. W trakcie II wojny światowej bracia tworzyli obuwie dla Wehrmahtu. W latach 50 braci podzielił konflikt dotyczący tematów politycznych i marka rozpadła się na dwie części: jeden z braci został z firmą nazwaną Adidas, a drugi stworzył markę Puma. W ten sposób dwie słynne marki powstały z jednej. Adidas to nazwa, która może pochodzić od imienia i nazwiska Adolfa Dasslera, czyli twórcy firmy, lub też może być akronimem od „All Day I Dream About Sport”. Logotyp, zaprojektowany przez Dasslera, stał się jednym z najsłynniejszych na świecie i do tej pory jest bardzo rozpoznawalny.

Marka sportowców

W latach 50 Dassler stworzył gumowe korki, które zostały zakupione przez niemiecką reprezentację piłki nożnej. W tych butach, w 1954 roku, Niemcy zdobyli tytuł mistrzowski. Adidasy stały się nie tylko nazwą marki, ale ogólnie obuwia sportowego! Co więcej, marka stała się znana i lubiana przez sportowców zawodowych i amatorów, a także przez osoby, dla których najważniejsza jest wygoda i komfort na co dzień. Firma zaczęła tworzyć także adidasy damskie.

Adidas wkracza na wybiegi i tworzy innowacje

W latach 80 marka zaczęła być coraz bardziej rozpoznawalna na całym świecie. W tamtym okresie, firma stworzyła wyświetlacz z tyłu butów, który dostarczał informacji na temat tego, ile kilometrów się przebiegło i ile kalorii się spaliło. Obecnie oczywiście zostało to zastąpione aplikacjami na smartfony, czy smartwatchami, jednak w tamtym okresie była to wyjątkowa innowacja. Co ciekawe, to właśnie marka Adidas jako pierwsza wpadła na pomysł personalizacji obuwia, gdy w 1985 roku wypuszczono biały model adidasów z zestawem markerów w różnych kolorach. W 1986 roku RUN DMC nagrał piosenkę „My Adidas”, dzięki czemu marka śmiałym krokiem wkroczyła do popkultury. Marka wkroczyła także na wybiegi znanych projektantów i stała się elementem mody współczesnej.

Firma ma za sobą współpracę ze Stellą McCartney, a także ubiera największe gwiazdy: Davida Beckhama, czy Lionela Messi’ego. Wyróżnikiem marki Adidas jest dobra jakość, w połączeniu ze stylem i komfortem noszenia.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%